Maar ik zit erg te twijfelen of ik mijn paardje wel of niet ga scheren en zowel welk patroon ik het beste zou kunnen scheren.
Het zit namelijk zo mijn paardje zweet erg snel dat heeft ze altijd al gehad maar nu ze een wat dikker vachtje krijgt droogt ze enorm langzaam ik ben zo ongeveer halfuur tot 3 kwartier bezig om haar helemaal droog te krijgen,( de plekken waar ze ook veel zweet zijn haar nek bij haar oksels en bij haar flanken).
Eerst doe ik altijd even met zadel op uitstappen dan ernaast daarna zadel af en zweetdeken op en nog uitstappen.
Maar ik heb nu eenmaal niet altijd de tijd om zolang haar uittestappen maar nat onder haar deken zetten is ook geen optie.
Nu wil ik haar dus scheren maar wat vinden jullie is dit verstandig ze heeft opzich al energie genoeg en zal er wel meer energie van krijgen maar niet dat ik haar niet meer hou als ze geschoren word. Ze is vorig jaar ook geschoren bij mijn zus (toen was ze nog niet van mij) en die reed horseball wedstrijden. Nu rijd ik geen wedstrijden met haar maar ik rij wel veel en ik heb ook les aangezien ik wel graag wedstrijden wil rijden.
Dus wat eigenlijk mijn vraag is : Zal ik haar scheren en zo ja welk patroon is dan het verstandigst.
Alvast bedankt