Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kim14 schreef:Zowiezo moet een geschoren paard onder een deken staan die warm genoeg is. Al staat mijn pony na het rijden weer gewoon onder haar normale dekens. Omdat ze gewoon niet meer zweet nu ze geschoren is. Het ligt eraan of je paard gezweet heeft, maar anders kun je inderdaad een zweet&staldeken opdoen.
Marieke_K schreef:Wat voor werk doe je met het paard? Hoe is zijn stalling (24/7 wei of stal)?
Scheren moet voor het gemak van het paard zijn, mijn pony voelt zich 100x beter zonder haar, maar hij verricht dan ook veel werk en staat sowieso s nachts binnen.
Je hoeft niet gelijk kaal te scheren, er zijn meerdere modellen mogelijk die net wel zorgen dat je paard wat makkelijk zijn warmte kwijt kan. Realiseer je goed dat als jij je paard helemaal scheert je van de winter met een heel fris paard te maken kan hebben.
De winter moet nog beginnen he?!
er kan altijd nog meer af. 3x per week rijden vind ik namelijk niet veel. Die van mij loopt 6x per week ruim drie kwartier in het werk (veel galop bijvoorbeeld).
alleen het groeit zo hardsvdijk86 schreef:als hij na een week weer plots buiten moet staan is een
dekentje en een zweetdekentje niet genoeg.
en 3 dekens op doen is voor buitenstaan geen optie..
Denk als je hem dan wilt scheren je er beter een "deken" in
kan laten scheren.. dus hals en benen kort en rest laten zitten.
Er komen nog veel koude dagen aan..... maar idd.. als hij na
10 minuten werk al zeik en zeik nat is zou ik hem wel scheren
(die van mij is zelfs al geschorenalleen het groeit zo hard
dat ik hem bijna alweer moet doen haha. Dikkere deken gaat
niet want dan staat ie weer te zweten overdags. Paarden.. het is wat)

Citaat:ik den dat ik hem gewoon eens ga laten scheren en een deel van zijn rug behaard laat,
dan kan ik hem desnoods nog losrijden met een nierdeken.
& dan zet ik hem overdag wel buiten met een fleece deken en daarover zijn winterdeken, zo'n goede dikke. als dit te koud blijkt zal hij nog even op stal moeten blijven. wil niet dat hij ziek word he. bedankt iedereen voor de tips!
Citaat:Scheren zou zeker een oplossing kunnen zijn!
Niks mis mee!
Goede dekens op en klaar.
Voordeel is, dat de meeste geschoren paarden echt nauwelijks tot niet meer zweten..