Deken te warm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Deken te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 11:55

Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een 100 grams deken op mijn pony gelegd. De regendeken was door en door nat en ik vond het zo koud dat ik besloot om de dikkere deken op te doen. Over twee weken gaan ze 's nachts weer op stal. Ik woon aan zee dus 's nachts is het nog niet super koud. Maar nou hoorde ik van iemand dat als ik nu al de 100g erop heb, dat ze van de winter niets meer kan hebben als het écht koud wordt (ze krijg in de winter een 400g op). Dus nu zat ik te denken of ik de 100g erop zal laten, of toch nog maar de regendeken.

Wat denken jullie?

Jennyxx

Re: Deken te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:57

Ik vind 100 grams nu juist wel goed. Vannacht wordt het al erg koud 1 a 2 graden. Midden in de winter is het vaak dezelfde temperatuur. Als je straks een 400 grams op doet, dan heeft ze toch een dikkere jas aan en dat is toch juist goed? Al vind ik zelf 400 grams veels te warm, maar misschien wordt ze geschoren?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 12:01

Ze wordt waarschijnlijk geschoren ja.

Zelf heb ik niet zoveel verstand van wanneer je nou welke deken op moet, bij ons op stal staat iedereen met regendeken. En meestal kijk ik dus een beetje naar wat de andere doen. Maar nu vond ik het toch ook wel tijd voor de 100g.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:03

nou ik vind het helemaal niet raar. die van mij heeft nu ook een regendeken op en krijgt vanaf vandaag ook een 100 grams op.
voor de echte kou straks ligt de 300 grams klaar. ik vind zelf ook een 400 grams te warm behalve als je pony geschoren wordt. kijk niet te veel naar anderen maar volg je eigen gevoel

poi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:35

Die van mij krijgt vannacht voor het eerst zijn 100 grams deken onder zijn regendeken. Het gaat vannacht al een paar graden vriezen bij ons, dus veel minder koud dan in de winter is het dan niet meer. Mocht de temperatuur weer omhoog gaan dan gaat zijn deken echter wel eerst weer af.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:29

maar aan de kust, waar ook de TS woont, is het s'nachts nog 8 tot 10 graden !

marjolein_el

Re: Deken te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 13:33

Ja klopt, nouja de thermometer geeft nu 10 graden aan, 's nachts is het rond de 5 graden, maar met die regen en veel wind (pony staat op heel open weiland) wordt het toch wel behoorlijk koud. Het beste zou zijn om 's nachts de 100g op te hebben en overdag de regendeken. Maar ik heb niet de mogelijkheid om 's ochtends dekens te wisselen.