Heiniger Saphir

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

justmenatas

Heiniger Saphir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:29

Wie is er bekend met deze machine?
Ik zoek voor mijn haflinger een apparaat om hem voorlopig gedeeltelijk van zijn haar te verlossen (hals en boeg, eventueel nog een streep naar achter). Maar wellicht in de toekomst zal ik hem geheel gaan scheren.
Is deze machine dan geschikt?
Zo nee, aan welke machine (s) moet ik dan denken?
Het voordeel van deze machine lijkt me het snoerloze (nadeel is uiteraard dat je niet eindeloos kan scheren, maar dat kan met snoet ook niet i.v.m. warmte) en het gewicht (ikzelf heb reuma en dan gaat het scheren met een zware machine op een gegeven moment toch opbreken).

catalyst1

Re: Heiniger Saphir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:48

Ik heb ook een heiniger saphir. Gebruik hem nu al een jaar en bevalt zeer goed. Apparaat heeft veel vermogen, je zou er zelfs een paard helemaal mee kunnen scheren.Accu's laden snel op en gaan lang mee.( Ik kan zo'n 0.45-1 uur scheren met een accu)
Er is alleen 1 groot nadeel: ik heb mesje van 1.5 mm...geen probleem,maar dan zie je wel de overgang van 3 mm( grote scheermachine) naar 1,5 mm. Ik heb nu ook al een jaar lang mesjes van 3.2 mm,maar deze zijn na gebruik niet meer opnieuw te slijpen.We hebben al van alles geprobeerd,zelfs opgestuurd naar de fabrikant,maar tot op heden geen oplossing.Vandaag maar weer naar de slijper toe...krijg wel keurig nieuwe mesjes iedere keer.
Heeft iemand hier nog meer die ervaring??

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:29

ik heb de saphir ook, maar dan als opscheermachine. hele paarden scheer ik er niet mee. (daar heb ik de progress voor)

catalyst1, je zou contact op kunnen nemen bij kommer-biopharm in Heiloo. Zij zijn de importeur en erg behulpzaam.