Regendeken gebruiken onder 300 gram?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Regendeken gebruiken onder 300 gram?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 20:11

Hallo,

Mijn shet heeft nu een regendeken met fleece op, tenminste deze week eigenlijk alleen snacht's ( en sommige nachten niet eens )
Maarja als het straks kouder word heeft ie natuurlijk een dikkere nodig, dus ik dacht als ik er nou eentje van 300 gram koop voor straks als het kouder word? of is het een te grote over gang? ik wou die dan gebruiken als het kouder is dan 3 graden ofzo? want vanochtend was het 8 graden en hij had het niet warm maar ook niet koud ( met deken). En als het net zo koud word al vorig jaar dus echt behoorlijk in de sneeuw etc dan de regendeken er onder of kan dat niet?

Dankjewel, en ik hoop op een reactie en meer tips zijn altijd welkom :D

biancavos

Re: Regendeken gebruiken onder 300 gram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:00

regendeken met fleece eronder heeft volgens mij zeer weinig nut, dat dunne laagje fleece geeft niet echt veel warmte.
de overgang naar 300 gram is denk ik ook te groot, denk dat je shet het dan veels te warm krijgt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:02

voor de meeste ongeschoren paardn is een winterdeken van 200-220grams ruim voldoende. alleen bij extreme vrieskou of een echte koukleum van en paard zou je kunnen overwegen een 300-350grams te nemen.
ik gebruik zelf geen fleecegevoerde regendekens, ik doe altijd 's nachts en 150-200grams deken op van zodra de temperatuur onder 12°C zakt, en laat hem 24/7 op als het overdag ook max 12°C wordt (of bv 15 meet heel veel regen en wind) geschorn paarden krijgen een 350grams en tijdens vriesperiodes (ook overdag -5°C of kouder en extra 150grams staldeken erbij

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:16

Ik weet niet of je je shet gaat scheren?

Ik vind een 300grams op een ongeschoren shetter wel wat veel :o , dan mag je ook zeker uit kijken dat de vacht en het deken niet de warmte gaan stuwen.

Mijn shetter is geschoren en staat met een 200 grams op. Met mooi weer als vandaag staat hij zonder deken of met een regendekentje in het zonnetje. Hij is inmiddels niet zo kaal meer, dus kou vatten is gelukkig niet van toepassing.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 16:25

hij is niet geschoren, ben het ook niet van plan.
zoals dagen als nu staat die alleen snacht's met.
In de wei staat een koud windje namelijk!
( de deken nu is met fleece en precies goed)

dus zou ik met een deken van rond de 250 de hele winter doorkunnen?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:40

Als jij hem niet scheert ga je het daar zeker mee redden :)

Maar ik zou de 250 pas opdoen als de tempraturen niet meer boven de 5 graden komen........, anders heb je er bij - tempraturen niet zo veel aan ;)

Een gezonde shetter die 24/7 buiten staat is inprincipe prima in staat zichzelf warm te houden met zijn eigen jas.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 16:43

linda_arnold schreef:
Als jij hem niet scheert ga je het daar zeker mee redden :)

Maar ik zou de 250 pas opdoen als de tempraturen niet meer boven de 5 graden komen........, anders heb je er bij - tempraturen niet zo veel aan ;)

Een gezonde shetter die 24/7 buiten staat is inprincipe prima in staat zichzelf warm te houden met zijn eigen jas.

Oke dankje, allemaal trouwns!
Ja hij is gewoon gezond, maar hij loopt voor de sulky en met zo'n vacht zo als die vorig jaar kreeg i s dat niet te doen, omdat hij drijfnat word en helemaal buiten adem is al stapt die alleen maar!