Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

capopjekop schreef:Ook de paarden die rustig zijn?
Ik heb mijn stuitershet als jaarling deels geschoren. De klitten onder zijn buik kreeg ik anders niet weg. Hij vond toen ook echt alles eng, dus ik had niet verwacht dat het zou gaan. Ik heb hem vast gezet en eerst rustig aan het geluid laten wennen. Daarna heb ik hem geaaid met de scheermachine toen deze aanstond. Het scheren zelf vond hij daarna helemaal geen probleem. Met rust kom je vaak wel ver.
catalyst1 schreef:@Ambre: dus je dwingt het liever af dan dat je de tijd neemt en ervoor zorgt dat het paard een plezierige ervaring eraan over houdt en er wat van heeft geleerd
Citaat:En geef er ook niets om!Gaat met de praam prima zo,paarden lekker chillen en ik lekker snel klaar.
Wie wil knuffelen met scheren,prima,maar ikke niet.
Ik heb vorig jaar twee tubes verdoving erin gestopt en een praam er strak opgehad. Ga het dit jaar proberen met een praam en 1 tube. Ben een aantal jaren terug bijna door hem doodgetrapt, dus neem geen risico's. En eenmaal bezig vindt hij het best wel lekker volgens mij.