Wie kan me uit m'n twijfel helpen.. Twijfel tussen 2 dekens.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nati

Wie kan me uit m'n twijfel helpen.. Twijfel tussen 2 dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 13:47

Hallo medebokkers,

Ik twijfel heel erg over deze 2 dekens.

De Rambo Supreme Heavy

http://www.horseware.com/ss10%20site/fo ... upreme.asp

Of de Rambo Duo

http://www.horseware.com/forhorse/turno ... mboduo.asp

Paard staat 24/7 buiten en word geschoren (want ik krijg hem anders niet meer droog). Heeft nu nog niks op en wacht daar mee totdat ie geschoren is.
Mijn twijfel komt eigenlijk naar boven ivm de 2 dekens van de Duo??

De Duo heeft 2 dekens, aan de ene kant denk ik dat dat hartstikke praktisch is, maar aan de andere kant denk ik juist van niet. Ondanks dat ze aan elkaar zitten, blijft het wel goed zitten en gaat het niet eerder stuk?

De Supreme heeft veel grams, 420gram. En is er maar 1. Maarja... Als het dan weer wat warmer word, is ie alweer gauw te warm denk ik. En als ik dan naar de Duo kijk, heeft die dan nog een onderdeken die ik eraf kan halen, zodat je alleen nog een 100 grams regendeken overhoud.

Ook ben ik benieuwd wat deze dekens doen bij paarden met lange manen en een brede hals. Wil de manen eigenlijk graag mooi houden :o . Zal het gaan schuren of teweinig 'zuurstof' krijgen, waardoor de manen stuk gaan?

Daarbij heb ik nog een vraag hoeveel grams zouden jullie op doen. Ik weet dat het ook een beetje per paard verschil. Maar hoeveel grams zouden jullie op doen bij een paard die 24/7 buiten staat (heeft ook niet echt iets van een schuilstal) en geschoren word. Zou er dan de hele strenge winterdagen, nóg een deken onder moeten, of is dat een beetje overdreven?

Groetjes!

Marcella

Re: Wie kan me uit m'n twijfel helpen.. Twijfel tussen 2 dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:56

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:59

Ik zou voor de duo gaan, je kan die ook combineren met andere duo liner onderdekens, die zijn in 100 tm 500 gr geloof ik te krijgen, dan zou je dus op kunnen bouwen i.p.v. in een keer een dikke deken om te doen. De onderdekens zijn goed vast te maken, zijn speciaal voor deze deken gemaakt dus dat blijft goed zitten.

edit: wat betreft je vraag over hoeveel gram: ik begin met een ongevoerde regendeken, zodra het 's nachts gaat vriezen gaat er 200 gram onder (paard staat wel op stal 's nachts maar ook in de stal blijft het behoorlijk koud. Wordt overigens niet geschoren maar maakt weinig vacht aan). Ergens tussendoor hoog ik dat op naar 300 gram en zodra het overdag ook blijft vriezen maak ik een combi van 2x200 gram. Mocht het écht heel heel erg koud worden (zoals afgelopen winter een paar weken) maak ik een combi van 200 en 300 gram.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:40

Ik zelf had mijn geschoren pony onder 350 grams. (200 grams Rhino met hals, en een 150 grams staldeken eronder). Alleen met heel koud weer twijfelde ik weleens om er niet toch nog wat onder te gooien, daarvoor had ik nog een dunne onderdeken.
Ik denk dus dat je met de Rambo Duo meer kanten op kan.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:22

heb beide dekens. De duo bevalt prima en de onderdeken blijft goed liggen. Voordeel is ook dat je de onderdeken zelf kunt wassen. Supreme is zwart van kleur en qua model hetzelfde, alleen voor als het echt koud is, dus deze gaat op als een 100-200gr niet voldoende is.
ook 24/7 buiten en geen problemen met schuren van de manen.

Musicfan12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:52

heb met de duo ook alleen maar goede ervaringen, blijft super liggen ook als je een beetje actieve / slooper hebt. en het te kunnen combineren vind ik super.. bedoel het is nu 18 graden het weekend overdag maar we hebben ook al nachten met 5-7 graden.. dus ik zou voor de duo gaan ;)

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 00:01

Super bedankt allemaal!!!

Ik ga inderdaad de Duo passen, mocht die niet passen ivm hals, moet ik mischien voor wat anders kijken. Maar de Duo staat bij mij nu op nr 1!