Nut van een hals bij een deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sappolz

Nut van een hals bij een deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:41

Hoi!

Mijn paardje staat nu 's nachts onder een fleecedekentje op stal (open stal maar wel beschut) en overdag onder een 0 grams deken in de wei. Zit normaal in d'r vacht. Is 17 jaar.

Ze mag daar 's winters ook naar buiten overdag, nu ben ik in twijfel. Hoeveel grams? Met hele of halve hals en wat is het nut van een halsstuk. Het helpt tegen inregenen, maar werkt dit nou echt? Ze wordt niet geschoren.

Kitty_

Re: Nut van een hals bij een deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:48

Een halve hals helpt inderdaad goed tegen in regenen Ik gebruik zelf voor mijn paardje ook graag halve hals dekens.

sappolz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 09:49

bedankt voor je reactie!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:09

ik heb ook graag dekens met een halve hals, omdat deze 1 niet gemakkelijk inregenen en 2 minder snel schuur/drukplekken op de schoft geven.
Een echt halsstuk gebruik ik alleen wanneer mijn paard geschoren is en toch buiten mag. Aangezien ik haar natuurlijke waterafstotende en isolerende laag heb afgenomen vin dik het maar normaal dat ik iets in de plek geef. de vulling ind e hals is over het algemeen wel dunner dan een gewone deken
bv mijn winterdeken is 370 grams, maar de hals heeft maar een 150grams vulling.

ik gebruik een 200grams winterdeken zonder hals vanaf de temperaturen overdag niet meer boven 10-12°c komen, paard mag dagelijks 8u op de weide
eenmaal geschoren een 370grams met hals en bij strenge vorst komt er in beide gevallen een fleece of 150grams staldeken onder

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:19

Ik gebruik winterdekens met een afneembare (hele) hals. Ik vind dit zelf heel handig, want als het ineens wat warmer is (bijvoorbeeld door een winterzonnetje), dan hoef ik niet de deken om te wisselen. Ik vind een heel halsstuk sowieso wel handig, omdat mijn paarden anders vrij dik in het haar komen op de hals.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:47

Een hals vind ik bij regen ideaal en een must als hij geschoren is.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:58

Ik geef een hals aan bij koudere temperaturen. Ik scheer haar net omdat ik het zweet in haar hals haat. Als je dan nooit een hals aan geeft, is het daar zo weer bij gegroeid.