1 deken van oktober tot maart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

1 deken van oktober tot maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 09:28

Wie heeft er ook zo'n hekel aan steeds dekens wisselen??
Ik heb al vier jaar een bucas deken en die gaat in oktober (afhankelijk van de temperaturen natuurlijk) op en in maart pas weer af.
Nu wil ik een nieuwe deken kopen , die ook altijd op kan. Bij ons gaan de paarden overdag naar buiten en 's avonds op stal.

Ik had een deken die ademd als het paard het warm krijgt en de lichaamstemperatuur aanhoudt als het koud is.

Iemand een tip voor me?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:31

de bucas is prima,zelf was ik ook erg blij met de outdoordeken van HH.
sterke redelijk betaalbare deken die je op kunt laten,ik had zelf de 200 a 300 grams.

sefanja

Re: 1 deken van oktober tot maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:32

een gevoerde canvas deken, goedkoop en kwaliteit super

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:34

Nieuwzeeland dekens schijnen heel goed te zijn, is ook een soort van canvas.. Alleen wel heel prijzig.

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 09:13

iemand die de bucas all in one op heeft toevallig??

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:51

kinky01 schreef:

Nog niet, de onze hebben de turnout op, dat is de regendeken met een lichte voering(10 gram), zat voor nu, zodra ze geschoren zijn, gaat direct de Smartex erop,en komt er pas April weer af.
Dat er nog mensen zijn doe zo lopen te klooien met dekens, daar snap ik dus echt niets van, je koopt 1 regendeken voor nu en 1 Smartex van Bucas voor de hele winter, nooit geen gewissel, nooit natte paarden, en dat voor jarenlang.

Ik ga ook nooit over op een ander merk, voor ons is dit het handigst, qua pasvorm, dikte en sterkte, vind je ze te duur, koop via MP, zo heb ik er ook 2 gekocht,betaal je de helft voor een goede deken.

Mijn paard heeft er een van een jaar of 5 oud, ieder jaar even profesioneel laten reinigen en hij is weer als nieuw, geen verlies van dikte o.i.d.

Typefout zie ik net, = 100 gram voering....
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-10-10 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan aub de editknop.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:23

kinky01 schreef:

Voor deze deken kun je de zoekfunctie even gebruiken, had er toevallig gister zelf ook naar gezocht. :)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:43

kinky01 schreef:

nee nog niet maar heb hem wel ;)

heb nu een bucas smartex rain opliggen ( gelijk aan 100gr )
de all in one gaat op als het snachts tegen het vriespunt aan zit en overdags niet boven de 5graden komt
heb hem vorig jaar opgehad vind de bucas hele fijne dekens :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:53

Ik heb voor mijn paard een 200 gr amigo deken, deze gaat ook de hele winter op.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:05

Ik heb al 5 winters de Bucas smartex all in one. Ik doe hem meestal pas eind oktober op (afgelopen jaar pas eind november) en
dan in het voorjaar weer af. Dit bevalt prima. Mijn paard staat ook overdag buiten en 's nachts op stal.

Ik denk dat ik dit jaar wel een nieuwe deken ga aanschaffen want na 5 keer wassen begint mijn bucas toch wel van wat mindere kwaliteit te
worden en ik vind het wel belangrijk dat hij goed past en waterdicht is. Ben dan van plan om gewoon weer een Bucas aan te schaffen :D

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 09:05

Ik heb gekozen voor een bucas all in one (490gr). Deze ga ik denk ik opdoen als het 's nachts gaat vriezen.
Ik heb nog de bucas smartex rain en die kan ik in de eerste periode nog wel opdoen. Ik vind Bucas toch wel erg sterk en een goede pasvorm

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:09

Ik heb ook de Bucas Smartex All in One, heb hem er alleen nu nog niet opliggen omdat ik het nog te warm vind. Vorig jaar heb ik hem opgedaan toen ik mijn paard heb laten scheren en het is echt een ideale deken. Perfecte pasvorm en inderdaad geen gedoe met dekens wisselen als ze op stal gaan of als het regent. Zelfs toen het zo koud was en paard geschoren was en wel op de wei stond was het onder de deken lekker warm. Echt een aanrader dus!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:05

Ik heb ook pas de Bucas All in one gekocht, heb hem nu nog niet opliggen, maar voorzover ik het heb kunnen beoordelen op een stilstaande pony is de pasvorm goed. :j

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:07

Is het dan zo dat je een Bucas zowel overdag als 's nachts opstal op kan houden? Ik ben helemaal niet bekent met dit merk!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:34

Mijn paard heeft 's winters de deken dag en nacht op, dus zowel op de wei als op stal. Ze zeggen dat je de deken zelfs op een bezweet paard kunt leggen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ik stap hem toch wel zo goed als helemaal droog.
Bucas all in one kun je gebruiken voor temperaturen tussen de plus 12 graden en (zo uit mijn hoofd) -15, dus je hebt inderdaad aan deze deken de hele winter genoeg!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:53

de pony's hebben de smartex rain hele winter op.
paarden de all in one.
ideale dekens en geen gezeur met dekens wisselen.
voordeel is dat hij echt goed ademt en dus idd op bezweet paard kan.

P_boulevard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:49

Duo deken!!!

De deken bestaat uit een 100 grams buiten deken, een 300 grams onderdeken en een 150 grams losse hals. Nu met gratis 100 grams onderdeken.
Je kunt de onderdeken en hals aan de buitendeken bevestigen, zodat je nog steeds 1 deken hebt. Zo bepaal je zelf het warmteniveau.

Dus.. geen gewissel met dekens en losse onderdekens ;)

http://www.paardenboulevard.nl/shop/art ... abb45c2a92

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:52

Dat is wel gewissel dus :+ De bucas doe je in oktober om en in maart haal je hem er eens een keer vanaf, bij de duo moet je alsnog kijken of je die 2e of 3e deken er eens aan vast moet maken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:52

de all in one is interessant maar mijn pony past echt geen bucas...

Ik heb nu een 150 grams nieuwe br deken om terwijl hij net geschoren is. Hij heeft het echt warm genoeg!
Pas wanneer het veel kouder wordt krijgt hij een dikkere deken om. uiteindelijk 300g.

Ik vind verwisselen niet zo erg maar doe het ook niet zo vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:58

P_boulevard schreef:
Duo deken!!!

De deken bestaat uit een 100 grams buiten deken, een 300 grams onderdeken en een 150 grams losse hals. Nu met gratis 100 grams onderdeken.
Je kunt de onderdeken en hals aan de buitendeken bevestigen, zodat je nog steeds 1 deken hebt. Zo bepaal je zelf het warmteniveau.

Dus.. geen gewissel met dekens en losse onderdekens ;)

http://www.paardenboulevard.nl/shop/art ... abb45c2a92

Voor dat geld kan ik wel 3 dekens kopen..

Zelf heb ik altijd EJ dekens gebruikt. Prima dekens. Voor een goede prijs. Ook heb ik een barato gehad. Ook dat was een goede deken. Alleen niet geschikt voor slopers denk ik

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:19

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:55

Die Bucas all in one, met 470 grams, dat is toch hardstikke dik?
Mijn haffie krijgt op zijn koudst een 300 grams deken op, dus als ik hem weg zou zetten onder die bucas, dan heeftie het volgens mij veel en veel te warm.
Daarnaast vind ik fleece-voering echt niet fijn voor hem.
Ik heb nu een Rambo deken, een regendeken met losse onderdeken(s) die bevestigd kunnen worden aan de deken. En voorlopig blijft hij nog wel een poosje onder de 0 grams deken staan. Beetje het duo-systeem, maar dan los aangeschaft, omdat ik perse de 0 grams buitendeken wilde en ook echt geen 400 grams onderdeken nodig heb.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:00

490 gram is inderdaad hartstikke veel! bij ons heeft ze op zijn koudst ook een 300 gram om...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:02

Noppert schreef:
Ze zeggen dat je de deken zelfs op een bezweet paard kunt leggen, maar dat heb ik nog niet gedaan.

Hallo. Kan inderdaad. Is voor mij een reden geweest om een Bucas te kopen. Ik stap het paard goed uit, en doe dan even een kwartier tot half uur een zweetdeken op. Ruim ik ondertussen het zadel/hoofdstel en andere spullen op. Mijn paard is dan nog nat en dan gaat gewoon de Bucas erop. Paard droogt heel netjes onder deze deken, en deken blijft droog (ook aan binnenkant).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:40

Marije_jiplover schreef:
Die Bucas all in one, met 470 grams, dat is toch hardstikke dik?
Mijn haffie krijgt op zijn koudst een 300 grams deken op, dus als ik hem weg zou zetten onder die bucas, dan heeftie het volgens mij veel en veel te warm.
Daarnaast vind ik fleece-voering echt niet fijn voor hem.
Ik heb nu een Rambo deken, een regendeken met losse onderdeken(s) die bevestigd kunnen worden aan de deken. En voorlopig blijft hij nog wel een poosje onder de 0 grams deken staan. Beetje het duo-systeem, maar dan los aangeschaft, omdat ik perse de 0 grams buitendeken wilde en ook echt geen 400 grams onderdeken nodig heb.

Overal lees je wat anders over de grammen van die bucas :') Beste kun je even op de site van bucas zelf kijken, staat t wel goed uitgelegd :j
De voering heet idd 'Stay-dry fleece', maar voelt echt heel anders aan dan normaal fleece, bij de schouders zit een gladde stof.

Mijne gaat ook gewoon bezweet onder de Bucas, direct na het afzadelen al. :j