Atrose: wel of geen dekens?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bo_Bo

Atrose: wel of geen dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 11:07

Hallo,

Afgelopen winter heeft men m.b.v. een scintigrafie kunnen vaststellen dat mijn paardje atrose heeft in zijn SI-gewrichten en heupen. Dat betekende dus het einde van onze sportcarriere.
De afgelopen jaren werd hij in het najaar geschoren en kreeg hij dekens op. Dit jaar zal ik hem voor het eerst in zijn wintervacht zien. :D
Maar wat nu te doen? Wel of geen deken? Een paard moet zichzelf prima warm kunnen houden. Maar aan de andere kant hoor ik dat een combinatie van kou en vocht funest is voor de atrose.

Hebben jullie ideeen??

tamary

Re: Atrose: wel of geen dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:30

Regendeken is aan te raden. Juist spieren van rug en achterhand zijn onder die omstandigheden kwetsbaar. Scheren zou ik zeker niet doen, een uitrijdeken is altijd minder werkzaam dan de eigen vacht.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:55

Mijn vorige paard, met artrose in hals en bekken, gaf de indruk heel blij te zijn met zijn lekker warme halsdeken. Als ik er naast zat wat temperatuur en neerslag aan ging, en hij had het dus koud, was hij altijd merkbaar strammer en minder blij.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:00

Een regendeken om hem droog te houden is sowieso wel handig met paarden die er gevoelig voor zijn. Verder zou je gewoon kunnen aankijken hoeveel vacht hij aanmaakt en of hij strammer wordt met kou.

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

Bo_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 07:55

Bedankt voor jullie reacties. Met regenachtige dagen heb ik hem nu inderdaad onder een regendeken gezet. Ik zal goed in de gaten houden of hij met kou strammer gaat lopen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie