Winterrijbroek, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moschino

Berichten: 329
Geregistreerd: 26-07-10

Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 13:05

Ik ben van plan om voor de winter een echt warme rijbroek te kopen, omdat ik regelmatig buiten rijd (buitenbak of buitenrit). Afgelopen winter droeg ik leggings onder mijn rijbroeken maar dat is niet ideaal, en die thermorijbroeken die je over je rijbroek heen draagt, vind ik echt helemaal niets.

Ik heb een aantal rijbroeken op het oog:

Heeft iemand ervaring met bovenstaande rijbroeken of andere soortgelijke rijbroeken (in dat geval: graag merk + model :P )?
Dus even voor de duidelijkheid, zo'n overrijbroek vind ik niets en valt sowieso af. Daar hoef ik ook geen ervaringen van te weten. ;)

Moschino

Berichten: 329
Geregistreerd: 26-07-10

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:21

Niemand ervaringen?

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:24

Ik heb een broek van Kentucky met een soort fleecevoering. Ik denk dat die te vergelijken is met de EJ Soft Shell. Ik vind het een heerlijke broek! Lekker warm, en hij houdt veel wind tegen.

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:26

Ik heb 2 broeken van Eurostar, de Finale. Fijne broeken, maar als het écht koud is, zijn ze niet warm genoeg. Tot het gaat vriezen, en als je fanatiek aan het rijden bent, zijn ze warm genoeg.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:26

Jawel, maar dat wil je niet horen :D

Ik heb twee winterrijbroeken (ik weet zo niet welk merk of model) en je merkt duidelijk dat ze dikker zijn. Maar als de winter echt koud is of er zo'n gure wind staat, dan is dat noet warm genoeg hoor!

Dan heb ik er een maillot onder, en/of ja hoor, daar is ie: een broek eroverheen. Nou vind ik zo'n overrijbroek ook helemaal niets (had er twee, heb ze beide aan iemand anders cadeau gedaan) maar nu heb ik 2 snowboardbroeken en die zitten echt comfortabel! En heerlijk warm... afgelopen winter was een "normale" winterrijbroek echt niet genoeg.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:34

Ik heb een Pikeur Montana(?) van soft shell, model met steekzakken en dichtgenaaide bandplooien in ieder geval.

Wat GamblersCup ook zegt, afgelopen winter was het niet warm genoeg, zelfs niet met thermo-ondergoed eronder.

Maar afgezien daarvan is het een fijne rijbroek. Bljift verder ook heel mooi.

De 830-stof van Eurostar is volgens mij geen speciale winterstof.

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:43

Ik had afgelopen winter de thermo broek van pikeur. Volgens mij de montana, met fleece gevoerd. Ik vond m zalig! Rij altijd in de buitenbak, ook als het vriest en dan meerdere paarden per dag. In combinatie met m'n ariat laarsjes (geimpregneerd) had k -bijna- nergens last van en ben echt een koukleum 1e klas!

Moschino

Berichten: 329
Geregistreerd: 26-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:44

Hmm, maar hopen dat het dan niet zo koud wordt deze winter als afgelopen jaar. :P

De EJ Soft shell ben ik wel benieuwd naar, vorig jaar wel zien hangen in de winkel, stof leek ook aardig dik, maar heb 'm toen niet gepast.

Pikeur rijbroeken zijn niet echt mijn ding, ik vind de kwaliteit erg matig voor de prijs die je betaald.

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:47

Ik heb afgelopen winter een soort van ski broek (dan wel speciaal voor paardrijden) gekocht en die bevalt mij prima! hij is wind/water dicht en lekker warm, gewoon over je normale rijbroek heen. (ik heb hem van de horze, www.horze.nl)
inclusief nep leren zitvlak!

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:47

helaas geen ervaring, maar ik ben ook op zoek, dus ik volg dit even ;)

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:50

EL4a1990, hoe valt zo'n broek klein of groot??

Moschino

Berichten: 329
Geregistreerd: 26-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:50

EL4a1990 schreef:
Ik heb afgelopen winter een soort van ski broek (dan wel speciaal voor paardrijden) gekocht en die bevalt mij prima! hij is wind/water dicht en lekker warm, gewoon over je normale rijbroek heen. (ik heb hem van de horze, http://www.horze.nl)
inclusief nep leren zitvlak!

Zoiets zou ik hooguit overwegen als ik als het superkoud is een buitenritje maak, maar voor training vind ik zulke broeken echt niets, dat gekraak en geschuif, ik vind het er ook nog eens super lomp uitzien. :+

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:52

Het ziet er allen super lomp uit, gekraak of geschuif? nergens last van hoor!

Ik heb gewoon mijn normale maat, de pijpen zijn een beetje kort (maar ik heb normaal dan ook een lengte maat van normale paardrijbroek). Maar omdat ik er toch laarzen onder heb vind ik da niet zo'n probleem!

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:58

Ik zit een beetje tussen 36 en 38 in , dus denk dat ik 38/40 ga bestellen.

ik had het afgelopen winter vaak koud ondanks dikke rijbroek en lange thermo-onderbroek

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:59

Ik vind dat "lompe" wel meevallen eigenlijk?

Afbeelding

Hier was ik wel extreem ingepakt hoor, maar het was dan ook -30 graden :D

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:03

Dan zou ik inderdaad voor de 38/40 gaan!
Dan kun je er nog makkelijk je andere kleren onder!

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:14

Ik heb die van eurostar. Erg fijn voor de winterse kou met rijden in de bak. Vooral als je aan het werk gaat en zelf warm wordt houden mijn benen de warmte langer vast. Heb hem vorige winter ook gebruikt met lange stapritten. Met echte vrieskou was dat minder, met stilzitten werd ik van binnenuit niet warm door inspanning en zo kon de broek dus ook geen warmte binnenhouden. Ook met echte kou icm regen, voelde ik soms nog de kou van het water dat op de broek blijft liggen door de fleecevoering naar binnen trekken. Maar dat zijn ook weer situaties waarbij ik niet wil weten hoe koud ik het gehad zou hebben met mijn ´normale´ rijbroekje aan ;)

Moschino

Berichten: 329
Geregistreerd: 26-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 12:24

Bienotje schreef:
Ik heb die van eurostar.

Welke 'die van Eurostar'? Er staan er drie in mijn OP. ;) Bedoel je de Benny softfleece?

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:30

ik heb om te rijden de soft shell van anky en pikeur. en als ik langer buiten sta les te geven een thermo van mountain horse, daar kan je ook mee rijden maar dat doe ik eigenlijk haast nooit..

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:57

Ik bedoelde de softshell inderdaad ;)

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Winterrijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:18

HH heeft ook thermo rijbroeken in de nieuwe wintercollectie, zelfs in 3 kleuren.