Zelf scheren of laten doen?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

babydolll

Zelf scheren of laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 08:09

Ik zit nu al met een dilemma :+
Ik weet dat je 2 a 3 x keer in de winter moet scheren, dus binnen 2 jaar heb ik een scheerapparaat a 250 euro er uit. Maar, ik heb alleen opgeschoren in het verleden. wat zouden jullie aanraden? en wat is een echt goed scheerapparaat?

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

kvika

Re: Zelf scheren of laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:56

ik heb een aesulap econom II
scheert super, maar dus wel wat duurder dan 250,-
scheren is op zich niet heel moeilijk, je moet het alleen durven en doen. al doende leer je sneller en mooier te scheren. de eerste keer dus geen wonderen verwachten.
zeker als je een braaf paard hebt zou ik zelf gaan scheren.
als je paard wat lastiger is is het voor beiden fijner als je het iemand laat doen die er kundiger en sneller in is.
met 2 uur kan een beetje scheerder je paard makkelijk kaal hebben. zelf zou je daar waarschijnlijk langer over doen. heb je dan een paard wat het niet zo leuk vindt staat het dier 4 uur te staan.

tja....

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:58

Gewoon proberen, het is echt niet moeilijk. Als je gewoon gedult hebt en de drang hebt om het netjes te doen dan lukt het vaak wel :). Heb het zelf afgelopen winter ook gedaan, en het is ontzettend netjes gelukt. En ik had ook alleen maar ervaring met het opscheren ;)

:)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:59

Ik heb een Heiniger scheerapparaat. Ik ben er erg blij mee. Die is rond de 300 euro.
Ik ben ook gewoon begonnen met scheren en het gaat me steeds beter af :) Wel raad ik je aan om er ook een goede tondeuse erbij te kopen, hier kun je net iets beter mee afwerken

mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zacht naar mij...

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Kasanova's Dream ♡ 17-06-2015 - ☆ 28-08-2015

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:03

Eerste keer wordt het waarschijnlijk minder mooi als bij een professional, maar oefenen baart kunst :D

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 09:45

Super, dat baart hoop! En hoe doen jullie dat met het hoofd? zelfde scheermachine of een kleinere? Ik heb wel mn hond eens geschoren, telt dat ook als ervaring :+

Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:48

haha, als je het zelf een beetje netjes kan (denkt te kunnen), gewoon lekker zelf doen! Ik heb het ook zelf gedaan vorig jaar, en dit jaar mag een vriendin het doen, want mijn paardie heeft een half jaar voor gek gelopen..

Victoire d'Alani B+12/ L1+ 11/L2+11/M1
Désa L1 + 2 Dag lieverd, het ga je goed!

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:59

Ik zou het idd ook gewoon zelf proberen! :j Misschien heb je wel iemand in de buurt die vaker heeft geschoren en die eventueel kan helpen als het niet helemaal lukt? :p

Heb zelf vorig jaar voor het eerst geschoren, en vond het niet tegenvallen!

Ga wel even meelezen voor apparaten, ben opzoek naar een andere :))

Davottie, Ramona & Bontfire
Live the life you love, love the life you live
Davottie H. (v. San Remo) - B +16, L1 +8

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:05

Ik heb een 2de hands scheermachine gekocht via mp voor 60 euro. Messen laten slijpen. Ik heb hem er nu 6 keer mee geschoren en ik wordt er steeds handiger in

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 10:06

ach het ergste wat er kan gebeuren is dat ik vreselijke strepen maak toch? :o
heb al op mp gekeken maar zie niet echt veel staan, die van 200 nieuw lijken me zelf niets. Hoelang gaat een echt goede mee?

natwolters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:53

Ik had ook nog nooit geschoren, ging best goed de eerste x, had enkele strepen maar die zag je na 2 weken al niet meer...

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:18

Een goede scheermachine die goed wordt onderhouden (en flink wordt gesmeerd tijdens en na gebruik) kunnen makkelijk 25 jaar mee!
Wij hebben een aantal veescheermachines van verschillende merken, maar allemaal superdingen, die nooit wat mankeren. En een opscheermachine die ik nu onlangs heb weggegooid, omdat hij na 30 jaar helemaal op was :D Maar die heeft ook héél veel paardenhoofdjes en voeten gezien en mooi gemaakt ;)

Heb je altijd een vaste scheerder? Ik zou dan vragen of je het nu de komende keer samen kunt proberen! Dat hij/zij je goed aanwijzingen kan geven en eventueel kan verbeteren. Dan heb je een goede start om het zelf te gaan bijhouden.
Het voordeel van zelf doen is dat je het kunt doen wanneer je wilt en niet aan afspraken gebonden bent ;) Nadeel kan wel zijn dat je alleen bent. Maar misschien is daar wel een mouw aan te passen?

Probeer in elk geval de scheermachine zo plat mogelijk tegen het paard te houden en altijd recht tegen de haren in te scheren. Zorg voor zo fijn mogelijke messen, dan heb je de minste strepen.

Hoofden doe ik altijd gewoon met de grote, alleen de oren niet, die doe ik met een kleine. Scheer je het paard alleen maar op en niet helemaal kaal, dan gebruik ik altijd alleen een kleine.

Succes! :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie