Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waarom zouden shetten het warmer hebben als Haflingers? Of Fjorden, die lopen ook met dekens om en die worden ook echte beren.
Wat je evt ook kan doen is een klein stukje onder de hals scheren dat helpt vaak ook wel en dan hoef je geen deken te gebruiken. Elegance_ schreef:Nou nou, ik vindt jullie reactie's een beetje overdreven hoorWaarom zouden shetten het warmer hebben als Haflingers? Of Fjorden, die lopen ook met dekens om en die worden ook echte beren.
TS Als je liever een dun vachtje bij je shet wilt, kan je hem/haar best wel een deken om doen, eerst beginnen met een ongevoerde regendeken en dan kan je pas als het kouder wordt een winterdeken om doenWat je evt ook kan doen is een klein stukje onder de hals scheren dat helpt vaak ook wel en dan hoef je geen deken te gebruiken.
spiritxxx schreef:Elegance_ schreef:Nou nou, ik vindt jullie reactie's een beetje overdreven hoorWaarom zouden shetten het warmer hebben als Haflingers? Of Fjorden, die lopen ook met dekens om en die worden ook echte beren.
TS Als je liever een dun vachtje bij je shet wilt, kan je hem/haar best wel een deken om doen, eerst beginnen met een ongevoerde regendeken en dan kan je pas als het kouder wordt een winterdeken om doenWat je evt ook kan doen is een klein stukje onder de hals scheren dat helpt vaak ook wel en dan hoef je geen deken te gebruiken.
Tja niet alle paarden zijn hetzelfde hè..een shet heeft het gewoon eerder warm, sommige mensen hebben het ook eerder warm toch?
spiritxxx schreef:Het verschilt ook per ras, een engels volbloed bijvoorbeeld kan je veel moeilijker zonder deken laten staan dan een shet of andere koudbloed, een volbloed heeft een dunner vachtje. En de haren van een Arabier schijnen ook meer uit elkaar te staan waardoor er makkelijker regen tussen komt en ze het eerder koud krijgen. Zo zullen er nog wel meer verschillen zijn![]()
Maar binnen de rassen zitten er tuurlijk ook verschillen

Hij regelt zelf zijn wintervacht en als het bijv een hele koude winter is zal zijn vacht ook dikker zijn.
Dan krijgt ie het pas heet! Elegance_ schreef:spiritxxx schreef:Het verschilt ook per ras, een engels volbloed bijvoorbeeld kan je veel moeilijker zonder deken laten staan dan een shet of andere koudbloed, een volbloed heeft een dunner vachtje. En de haren van een Arabier schijnen ook meer uit elkaar te staan waardoor er makkelijker regen tussen komt en ze het eerder koud krijgen. Zo zullen er nog wel meer verschillen zijn![]()
Maar binnen de rassen zitten er tuurlijk ook verschillen
Elk paard kan 24/7 buiten staan, ook een arabier, die krijgen net zo'n vacht hoor
Starshet schreef:Geen deken omdoen als hij 24/7 buitenstaat.
Ik ken een man die een shet had, 24/7 buiten, en hij kreeg commentaar van voorbijgangers. Hij kocht een deken en zette het beestje op stal. Volgende dag: dood.
hij had het te warm!
Ik zeg niet dat jouw shet doodgaat, maar ze hebben het vaak al warm.