help mijn deken regent in???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoRiNa1983

help mijn deken regent in???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 10:32

zoals de titel al zegt mijn regendeken regen t in van voren, ze is als het geregent heeft nat vanaf haar shoft tot voor op de borst, nog nooit heb ik dit gehad...

mijn eerste regen deken een premeire lag niet goed bij haar kont was iets te kort maar regende niet in, maar was na het wassen niet meer waterdicht dus moest ik en ander deken kopen, dat werd een harry horse......zie foto

Afbeelding

Afbeelding

ook deze deken regende niet in, toen een harry horse thor 200 gram met halve hals erbij gekocht deze regende wel iets in bij de borst maar niet heel erg en alleen met heel erge regen.

omdat de regendeken van harry horse door een was fout van de wasserette niet meer waterdicht was mocht ik een ander uitzoeken, van de winkel de wassrette zou de deken vergoeden en ik mocht zelf weten wat ik uitkoos......de harry horse deken die ik had was niet meer leverbaar dus moest iets anders uitzoeken, dus dacht ik als ik nou iets bijbetaal dan kan ik weleens een beter merk kiezen misschien dat die een langer leven heeft.....

dat werd dus een weather beeta, past als gegoten maar omdat het toen niet echt meer geregen dhad had ik niet gemerkt dat hij zo inregende, maar ik zou weleens willen weten hoe dat dat kan? want naar mijn idee licht ie ongeveer hetzelfde als de harry horse op mijn paard sluit onwijs moooi aan op haar schouders, maar toch regent ie in, kan iemand mij vertellen hoe dat zou kunnen komen?
zie hieronder foto's van de weather beeta deken....

Afbeelding

Afbeelding

meer foto's zien klik hier
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 30-08-10 10:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Miss_Arie

Re: help mijn deken regent in???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:35

ja dat is altijd erg lastig!!
bij mij is het ook heel erg merk afhankelijk welke wel en niet inregent, terwijl ze schijnbaar allemaal gewoon goed liggen!!!

ik ben maar over gestapt op allemaal dekens met halve halzen om dit geintje te voorkomen!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 10:40

ik heb ook 1 dken met halve hals en die regn ook licht in is een hh thor, terwijl de deken daarvoor ook hh maar zonder hals niet inregende?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:41

het heeft weer te maken ook met de bouw van je paard en hoe de hals lijn is gesneden.
ook heeft het te maken met de houding die je paard aanneemt als het regent.

ik zou gewoon bij HH blijven als die het minste inregent!!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 10:44

ik zit er nu aan te denken om een hals bij deze deken te kopen zou dat kunnen helpen? zodat hij niet meer inregent.

de WB past echt ongelooflijk mooi, eigenlijk nog moiier dat de HH dus ik snap er echt geen snars van.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:51

ja dat kan je ook doen.
ik ben zelf niet zo fan van losse nek dekens.
liever gewoon aan elkaar vast, dan kan er ook geen regen tussen komen, maar dat is natuurlijk net wat of je zelf wil.

ik weet ook niet over wat voor deken het gaat, een ongevoerde of 200 gr of 300 gr.
een ongevoerde heb ik nooit met hals, alleen een 300 gr.
de rest met halve hals.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:01

de WB is een 0 grams ik heb nooit met hals gehad en nooit problemen gehad, alleen mijn HH thor 200 gram heb ik met halve hals gekocht dit was toen aan het einde van het winter seizoen en ze hadden hem niet meer zonder dus vandaar met halve hals anders had ik die zonder gepakt.

denk je dat een losse hals ook zou inregenen dan? heb totaal geen ervaring met halsdekens.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:06

dat ligt er aan hoe de bevestiging zit, en dat verschilt ook weer per merk.

er zijn er die je aan de buitenkant vast maakt, maar ook andere weer aan de binnen kant.
hoe dan ook, er blijft een spleetje zitten tussen je deken en de hals, en daar komt altijd regen door.

ik heb het zelf nog nooit geprobeerd met een losse hals, vanwege mijn inregen angst.
plus mijn paardje is een beetje een watje en heeft het erg snel koud (heb nu ook alweer een dekentje op moeten doen omdat hij helemaal koud aanvoelde)

ik zou even kijken naar hoe de bevestiging zit bij deze deken, en kijken of je dat ziet zitten.

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:11

heey
ik zou een hals er bij kopen.
dan regent het ook niet in.
of een gewoone deken er onder,
maar niet te dik, want anders krijgt
hij het wel heet.
xxx anneke

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:13

zoals je ziet zitten de punten op de deken zelf aan de buitenkant zie je op de foto, en de punten in de halsdeken zitten aan de binnenkant en de hals valt ruim over de dekn heen volgens mij.

ene die van mij heeft d;r regn deken ook weer op hoor niet dat e stond te rillen, maar ik heb graag een droog paard als ik ga rijden, en aangezien ze overdag heel de dag op de wei staat en ik normaal moet werken overdag, en dus pas sávonds ga rijden, vind ik het beter om haar iets op te geven.

@lovebeauty een gewone deken eronder als ik b.s een zomerdeken eronder doe wordt die toch ook nat dan heb ik het nog niet opgelost denk ik, ik heb wel een dunne zomerdeken en ook een fleece deken die ik eronder zou kunnen doen, maar dan regent hij nog in denk ik.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:44

ja dat moet je zelf beslissen, nogmaals ik ben er geen fan van, maar voor veel mensen is het een uitkomst.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:31

mm, ik hoop dat er meer mensen met ervaringen komen, met halsdekens dan kan ik overwegen wat het beste is.