Nu al moeten scheren...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Nu al moeten scheren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:35

het is toch te bizar voor woorden :+
augustus, en ik heb vandaag weer m'n scheerapparaat tevoorschijn moeten halen :=

een van de lespony's van mij zat alweer volledig in zijn wintervacht ivm zijn ras ( shetlander) en de regen de laatste tijd.
en mjah.. dikke wintervacht X flink werken gaat helaas niet samen...
dus nadat meneer deze week 2X volledig in het zweet zat zonder rare dingen te hebben gedaan en verwoede pogingen begon te doen om met kindertjes te gaan rollen vanwege de jeuk ( nooit handig :+ ) mocht Paultje er vandaag aan geloven...
z'n nekkie is lekker kaalgeschoren, en hij knapte gelijk flink op toen hij vandaag 2 lesjes daarna moest lopen :+:
probeer in ieder geval de komende maand hem verder niet te scheren, maar als hij weer last krijg, wordt Paultje de supershetlander toch echt weer een volledige kale kerel.

meer mensen die uit pure ellende het scheerapparaat weer hebben afgestoft zo hartje zomer? }:0

chivaldi

Re: Nu al moeten scheren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:58

ik zit ook vreselijk te twijfelen hier ook hafjes en een shet. vandaag 20minuutjes gereden en peerdje was zeikesnat en heb helemaal niet veel gedaan :+

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:12

Hier idem! Ongelofelijk het is nog maar augustus. Vorig jaar is mijn Haf geschoren in december met dezelfde vacht als ze nu al heeft!
Paardje is dadelijk uitgeput en zeiknat.
En nu het weer weer aan het beteren is wilt dat zeggen dat ze met die dikke vacht in de volle zon staat dus ik zit er ook over te twijfelen om haar nu al te scheren.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:08

De shetlanders bij mij staan er ook al weer bij alsof de ijstijd eraan komt. Maar ze staan niet in het werk, dus hoeven ook niet geschoren te worden.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:10

hier het zelfde probleem ik probeer het nog even te rekken hoor!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:13

mijn shet, die enkel dient als weidemaatje en knuffelbeer, ziet er ook al weer uit alsof hij naar de noordpool wil.
mijn arabier krijgt sinds deze week ook al een beetje een wintervacht. heel bizar

maar die krijgt altijd zo minimaal, dat ik juist probeer wat vacht te kweken.

maar als ze er hinder van ondervinden zou ik ze gewoon lekker al scheren.
beter keertje vaker dan dat ze het zo warm hebben, lijkt me erg vermoeiend ook voor ze, zo zweten van de warmte al.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:14

Mensen bij mij op stal hebben hun paard ook al geschoren :j
Gelukkig heeft mijn haf nog geen dikke vacht, hopelijk hoeft bij haar rond oktober pas het scheerapparaat erover!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:41

Hier heb ik gister ook het eerste paard al geschoren, maar daar kwam eigenlijk weinig haar van af. Maar ze is wel weer lekker kaal. :j

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:43

Ik had vorig jaar half augustus een fjord die eruitzag alsof het -20 was... ik wilde graag de vacht behouden, maar september werd toen nog zó warm, dat we het beestje ook hebben geschoren.

Nu heeft ze wel al een wat dikkere vacht, en ze is volop aan het verharen, maar scheren is gelukkig nog niet nodig :)

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:10

Mijn fjord is afgelopen weekend ook gigantisch in het haar geschoten. Eind van de maand gaat het scheerapparaat er over, het is nu nog wel te doen zo.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:36

Ook hier eentje waarbij ik met toiletteren de bovenbeen haren :P en de lange winterharen tussen borst heb weg kunnen halen. Ben inmiddels gewend dat hij denkt dat we een strenge winter krijgen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:39

Ik heb vandaag ook het scheerapparaat gepakt want die zat ook al volop in zijn wintervacht. Ik wilde het eigenlijk nog niet doen maar hij is met een beetje zon en inspanning zo ontzettend nat dat ik hem voor de Hippiade graag toch wilde scheren. Ik vind het alleen erg lastig wat voor deken ik er overdag (met het zonnetje) op moet. Ik heb voor de nacht een fleecedekentje op.

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:45

Ollie1 schreef:
Ik vind het alleen erg lastig wat voor deken ik er overdag (met het zonnetje) op moet. Ik heb voor de nacht een fleecedekentje op.

Daar zit ik dus ook een beetje mee. Ik ga de mijne zondag weer scheren, dan gaat ze s nachts weer naar binnen. Nu staat ze met dit weer even met een regendeken op en nog dag en nacht buiten.

Het vervelende is, dat als de zon schijnt het gelijk zo warm is. Wat zouden jullie doen, regendeken of toch een 100 grams deken, als ik geschoren heb.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:42

Die van mij is 3 weken geleden geschoren omdat hij nog steeds een gedeelte wintervacht had. Ik hoop dat ik nu een tijdje hoef te wachten..

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:50

Mijn fjord wordt volgende week geschoren. Afhankelijk van het weer krijgt hij dan een regendeken of 150 grams deken op. Hij staat overdag buiten en 's nachts binnen.

aspro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:10

Ik scheer zelf nooit maar probeer het met dekens op te lossen om het paard zo min mogelijk in het haar te krijgen :)

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:23

aspro schreef:
Ik scheer zelf nooit maar probeer het met dekens op te lossen om het paard zo min mogelijk in het haar te krijgen :)

Dat is helaas niet altijd mogelijk..

Mijn pony zit ook al zo dik in haar vacht dat zij een streepmodel krijgt. Deze houdt zij dan tot midden oktober zodat ze nog geen deken op hoeft. Daarna gaat zij kaal. Nu een deken opdoen gaat gewoon niet met de wisselende temperaturen. Daarnaast weet ik dat mijn pony de haren kweekt niet door de temperatuur, maar door de kortere dagen. Hier kan ik nog honderden dekens tegen opleggen, maar nut zal het niet hebben :)