deken met halve hals of zonder.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

deken met halve hals of zonder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 09:32

Mijn pony staat ieder jaar onder deken omdat ze artrose heeft aan haar rug en dan helemaal verstijft in haar rug.
Ik rek het zo lang mogelijk maar meestal oktober/november kom ik er niet meer onderuit.
Dan krijgt ze eerst een regendeken en met nog kouder weer een gevoerde.
Nou heb ik altijd het probleem als het regent de hele voorkant van de deken nat word omdat het langs de vacht de deken in sijpelt.
Ik was me dus af aan het vragen of een halve hals zou schelen, maar volgens mij maakt dit weinig uit.
Ook de regendekens merk ik dat als het langdurig geregent heeft dat ze op de rug wel eens nat is.
Dit gebeurde ook bij de nieuwe dekens.
Dit is dus echt niet de bedoeling want mijn pony staat 24/7 buiten met stal waar ze zelf in kan ook in de winter.
Bij de winterdekens heb ik nog nooit gemerkt dat ze water door laten.
Hoe pakken de mensen dat hier aan met paarden die veel (24/7) in het land staan met dekens?

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:52

Volgens mij ligt het deels aan de pasvorm van je dekens of ze inregenen of niet. Als de hals te wijd is, regent het makkelijk in. Dan helpt een halve hals wel (schuurt er wel wat van de manen af, maar goed). Als je een goede deken hebt, die blijft waterdicht. Koop bv. een 1200D deken ipv een 600D. Ik heb altijd 1200D of meer en die dekens blijven goed waterdicht.

En anders de winterdekens eerder op doen, als die wel waterdicht zijn. Of investeren in een ijzersterke ongevoerde Rambo-deken en daar onderdekens onder doen.

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:06

Ik heb dit probleem nog nooit gehad bij mijn dekens met halve hals! Mijn stal genoot met gewone regendekens, dus met gewone hals, heeft die problemen wel. Bij haar paard is dan ook de hele schouder nat.
Ik heb zelf de Rhino Wug. Zeer fijne deken. Heb ook nog nooit gehad dat de deken was doorgelekt.
Succes met je zoektocht!

Anoniem

Re: deken met halve hals of zonder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:08

Mijn paard had met 'gewone' dekens ook dit probleem. Nu ik dekens van horseware voor hem heb regent het niet meer in bij zijn schouders. Het zijn dekens zonder een halve/hele hals met de hals sluit wat hoger. Ideaal, helemaal aangezien hij toch heel erg veel buiten staat.

jesito

Re: deken met halve hals of zonder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 09:49

Ik heb al heel wat merken gehad, horseware, bucas, imperial, HH, Pagony enz.
Het probleem blijft.
De winterdekens heb ik van pagony en die gaan het beste qau waterdichtheid en bucas trouwens ook.
Maar bucas zit niet helemaal mooi bij haar.
Ik heb voor dit jaar dekens zat, maar voor de volgende nieuwe aankoop ga ik toch eens een halve hals proberen.