wintervacht + deken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

wintervacht + deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:24

Hoi,

Ik wil mijn paard wel gewoon een deel van zijn wintervacht laten krijgen en dan later pas een winterdeken op doen. Deken wil ik gaan proberen om hem beter op gewicht te kunnen houden.
Iemand een idee of dat kan, gewoon een deel van de wintervacht en dan een deken op ? en wanneer zou je dan met een deken moeteen beginnen ?

Juu-lie

Re: wintervacht + deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:46

Als het paard buiten staat kan je beginnen met een paard maanden alleen een regendeken, dat houdt de wind buiten.
Vervolgens kun je 100 a 200grams deken op doen als het echt koud wordt. En in de lente afbouwen naar de regendeken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:49

Ik zou er in dit geval voor kiezen om alleen de ongevoerde deken om te doen. Dat houd de wind en de regen buiten, op die manier houd je paard weer meer energie over om in zijn gewicht te steken.

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:52

inderdaad als het paard buiten staat een windvrij en waterproof in 1 op op stal kan hij zijn wintervachtje mooi opbouwen en heeft hij gewoon voldoende eten nodig om zich zelf warm te houden natuurlijk wel vaak naar buiten (met dekje) want een paard moet zijn energie kwijt ! groetjes en succes :D