Mijn tinker staat sinds begin dit jaar in een Hit Actief stal. Hij kan daar kiezen tussen weiland, zand stuk, stenen, binnen of buiten. Normaal scheer ik mijn tinker altijd omdat het anders echt een beer is. Maar... Nu staat hij dus 24 uur per dag buiten, dus kan ik dat wel maken met zijn nek? Ik zat al te denken aan een hals maar hij heeft een korte dikke nek.. dat dat is altijd bijwerken door te knippen en te naaien maar met een 150 gram of meer nek is dat wel moeilijk...
Ik scheer meestal een jachtmotief erin, dus alleen de onderste helft eraf. Is dat niet iets? Voor ons de perfecte oplossing aangezien er zowel redelijk fanatiek gedressuurd wordt als lange stapritten gemaakt. Ik scheer alleen in jaren dat ik merk dat het nodig is. Mijn paard komt in de winter alleen overdag buiten met een gewone deken.
Charissa_N
Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-10 20:11
ja ik zal al te denken aan een jacht model maar dan moet toch ook een stuk van de nek? Maar vorig jaar heet hij altijd overdags van 9 tot 5 buiten gestaan en was hij gewoon geschoren helemaal met deken!! maar nu staat hij ook snachts buiten!
Mijn haflinger gaat dit jaar ook naar buiten, en ivm training ga ik haar denk ik ook laten scheren.
Ik had bedacht haar gewoon aan het begin van het scheerseizoen te laten scheren en dan deken + onderdeken erop zodat het lekker warm is en de vacht nog een beetje terug groeit, maar niet helemaal, leek mij dé oplossing
xApple
Geplaatst: 18-08-10 16:53
Als hij dag en nacht buiten staat en je wil hem scheren kun je niet om een halsdeken heen denk ik. Zou dan het hoofd en de benen niet scheren en de rest wel. Dan een deken erop en iets vroeg van de winter scheren zodat er wel alweer haar terug groeit maar het wel kort blijft.
Zo doe ik dat ook met mijn fjord, en dat gaat heel goed.
Saffir
Geplaatst: 20-08-10 18:45
Ik zou je tinker niet scheren, ik vind een dikke wintervacht wel leuk staan. Maar je kan zoals anderen zeggen, hoofd en benen niet scheren, en dan een deken gebruiken
wouterpaard
Geplaatst: 20-08-10 23:26
Ik laat mijn haf altijdin dekenmodel scheren (hoofd, rug/nieren, benen) niet. Hij heeft vorig jaar voor het eerst met een halsdeken op gestaan wegens de vele sneeuw daarvoor met een bloot nekkie