Ik heb mijn paard afgelopen winter geschoren in de maand oktober. Nu was het Probleem dat het heel erg ging schuren op zijn schouders maar ook op de flanken van mijn paard omdat het haar zo kort was. mijn paard is erg gevoeling voor koud en is nu dus al een aardige vacht aan het opbouwen. Om te voorkomen dat hij nou weer allemaal van die plekken krijgt dacht ik misschien moet ik hem begin septeber al scheren dan een zomer deken op en dan hopen dat het haar iets groeit maar niet teveel? ik weet het niet zo goed en misschien hebben jullie handige tips voor mij?
ik wacht juist tot dat het paard bijna helemaal in de wintervacht zit. en schuren van dekens heeft er meestal mee te maken dat je deken toch niet zo goed past kwa pasvorm of je hebt gewoon een paard met een zeer gevoelige huid.
ik weet niet of het helpt om nu al te gaan scheren, lijkt mij erg vroeg, dan moet je zowiezo een 2e of misschien zelfs wel 3e keer gaan scheren van het winter
als je nu scheerd moet je later in het seizoen sowieso nog eens scheren.
ik zou het nog niet doen en het paard gewoon nu al onder een licht gevoerde deken zetten. bij ons staan ze s'nachts al onder een dunne winterdeken. (200 grams)
Casarell
Geplaatst: 16-08-10 18:05
Ik denk dat het slimmer is om straks pas te scheren en dan een goed passende deken op te leggen. Een goed passende deken geeft nl geen schuurplekken, want die trekt niet op de schouders.
Ik weet niet of je paard thuis staat of op een pensionstal maar een goede optie is ook het licht lang aanlaten. Mijn paard staat sinds een jaar op stal waar ze van 7 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds in de winter de lampen aanhebben. Normaal moest ik mijn paard 1 a 2x per winter scheren, en nu hoef ik haar helemala niet te scheren.
kabriolefaye
Geplaatst: 20-08-10 07:39
je kan ook tegen het schuren van dekens zo'n borstbeschermer aandoen,het is een zwarte rekbare stof,je kan dat gewoon halen in de paardenwinkel