vliegendeken voor fries ( welk merk?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elmyh

vliegendeken voor fries ( welk merk?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:54

Inmiddels ben ik al 2 maal terug geweest om een vliegendeken te ruilen.
De lengte ( 205) is goed, maar steeds te krap rond het front.
Ze heeft een brede borst, dus steeds zit het daar veel te strak vind ik.
Heeft iemand van jullie ervaring met een vliegendeken voor een fries met breed front? ( merk)
Ze is verder niet echt groot, 1.62 en ook niet heel lang, dus een 215 is eigenlijk weer veel te lang,
dan ligt de deken weer teveel over de schoft.

bamby

Re: vliegendeken voor fries ( welk merk?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:07

Zelfde probleem gehad.
3 verschillende dekens geprobeerd met en zonder hals maar allemaal niet goed.
Of de manen gaan kapot (op de schoft oa) of hij schuurt bij de schouders heel erg en bij een maat groter hebben ze een jurkje over de billen en schuurt het alsnog.

Heb nu een dazenval staan en spray ze af en toe in bij niet zonnig weer en als er toch veel dazen zijn.
Voldoet me veel beter dan de dekens.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:54

Ik heb voor mijn fries er eentje van horse&rider(geloof ik).
Is de enige die echt goed ligt. Heb hem van de boerenbond.
De rest wat bij die van mij ook allemaal te krap aan de voorkant deze ligt heel goed en heeft een losse hals. Kwaliteit is goed en was niet duur.

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:24

Ik heb een abonnement bij de ruitersportzaak kwa ruilen ;) Nu eindelijk na 7 dekens de goede gevonden. De eczeemdeken van Rambo. Een lichtgele is het. Zit als gegoten. Want de mijne heeft ook een hele brede borst.

Had zelfs de vliegen/eczeemdeken van qhp besteld speciaal voor barokke en friese paarden. toen ik hem paste dacht ik van, ja die zit wel goed. Maar toen hij hem een week aanhad zag ik 2 kale plekken op zijn borst verschijnen. Dus toch te krap.... :(

Weet niet waar je vandaan komt elmyh? Anders kun je die deken speciaal voor friesen wel bij me ophalen om te passen.

Afbeelding

Die van Horse&Rider was ook een mooi model. Heb ik ook gekocht een paar maanden geleden, toen stond hij bij de boerenbond in de folder.
Nog geen week en mijn paard kwam op 2 benen voorbij met een halve deken achter zijn kont aan. Wat was ik blij dat ik thuis was zeg.....
Maar wat wil je voor 30 of 35 euro. en hij had alsnog op zijn staart van die kleine bultjes van het steken. En dat is met een eczeemdeken niet. Die houd ook de allerkleinste insecten tegen...
Laatst bijgewerkt door Bridget24 op 16-08-10 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:25

Ik heb een vliegendeken van Rambo Horsewear en die zit prima, mijn fries heeft ook een breed front.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:29

Vriendin heeft op haar friezen de amigo liggen met vaste hals.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:41

Bridget24 schreef:
Die van Horse&Rider was ook een mooi model. Heb ik ook gekocht een paar maanden geleden, toen stond hij bij de boerenbond in de folder.
Nog geen week en mijn paard kwam op 2 benen voorbij met een halve deken achter zijn kont aan. Wat was ik blij dat ik thuis was zeg.....
Maar wat wil je voor 30 of 35 euro. en hij had alsnog op zijn staart van die kleine bultjes van het steken. En dat is met een eczeemdeken niet. Die houd ook de allerkleinste insecten tegen...

Dan heb je inderdaad geluk dat je thuis bent. Die van mij krijgt nooit geen dekens aan op de wei want ze krijgt alles kapot.
Gebruik hem eigelijk alleen voor grondwerk end.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:04

Rambo Protector, geen schuurplekken! (Heb ik overigens met alle horseware dekens, nooit meer anders!)