Schoft geschuurd door vliegendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fiett

Schoft geschuurd door vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 00:02

Ik zit met volgend probleem :
voor mijn paard heb ik een vliegendeken van Horse Pro met hals, buikflap, .. Maar dat is een zwaar deken waardoor haar manen voor de helft afgeschuurd zijn, tevens is haar schoft opengeschuurd door dat deken want daar ligt net de naad , die nog zwaarder weegt. Als ik mijn hand op haar schoft leg , begint ze helemaal te schudden en doet ze alsof er 100-den vliegen op haar zitten. Ik ben bang dat ik na verloop van tijd geen zadel meer zal kunnen leggen..
Weet iemand een oplossing hiervoor ?
Of weten jullie een lichter vliegendeken ?

Alvast bedankt :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:33

nou ik heb ook zo'n k** deken nieuw gekocht en bij mijn paard het zelfde, ik kocht een panty zoals ik dat altijd noem om over zijn schouders, nek en schoft te doen en dan de deken erom te doen.
maar hij blijft schuren en gaat strak naar achteren zitten.
echt een rot deken.
ik zou zeggen geen deken om doen en gewoon een vliegenkap omdoen.

horsefashion

Re: Schoft geschuurd door vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:04

Mijn paardje heeft ook een vliegendeken om (eentje van Harry's Horse dacht ik) en hier hetzelfde probleem... :s

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:06

Gewoon een vliegendeken van Rambo (Horseware) kopen. Dan heb je dr geen last meer van. Bij Tines ging ook alles strak naar achter zitten en strak om zn borst en hoge schoft. Daar heb ik bij de Rambo Protector geen last van. Ook heeft de hals op de plek van de manen een soort extra dun stofje zitten. Dat is heel zacht, en glijd dus zo over de manen heen zonder te schuren. Dus de manen vallen daardoor ook niet uit.

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:49

beste oplossing is idd andere deken of geen deken.
Je kan eventeel een borstbeschermer proberen die beschermt ook de schoft. tevens wil een dekensingel nog wel eens helpen tegen het naar achter schuiven.

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:51

Helaas toch een nieuwe duurdere deken kopen. Wat Darkness zegt, rambo e.d. Het kost even wat meer maar dan hebben ze geen last van schuurplekken, en dat is toch ook wel wat waard :D