elke dag zijn vliegenmasker er af

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lysquint

elke dag zijn vliegenmasker er af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 19:15

mijn paard staat nu met zn elastiek masker, http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4038158/56
bijna elke dag ligt het masker er wel naast of hangen zijn oren er naast.
ik wil geen gewoon makser omdat hij daar altijd vliegen bij in zijn oren heeft, ik heb de bug eye en de rambo al geprobeert,
bij dit elestieke masker heeft hij dat niet.
heeft iemand een tip zadat je hem goed kan vastmaken,
mischien aan het halster ofzo (maar hoe ?) want die heeft hij er nu sowiezo overheen.

elias

Re: elke dag zijn vliegenmasker er af

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:18

die had ik ook voor mijn pony, die lag er ook iedere dag naast, geen idee hoe hij het nou voor elkaar kreeg om dat te doen, halster eroverheen ook geprobeerd, maar dan kreeg hij masker af, halster bleef wel op...
op een dag vond ik het masker niet meer terug, dus hij loopt nu gewoon zonder, ben overgestapt op vliegenspray, werkt beter..

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:10

okee, ik wil hem alleen echt niet zonder masker,
een paar landen naast ons staan koeien daardoor zijn er alleen maar meer vliegen.
en ja vliegenspray mn paard is er erg bang voor, op zn benen gaat t nog net :P :P

toch bedant voor je reactie !

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:14

Ben nu ook voor een masker aan het kijken voor mijn paardje maar ik zou zelf hem af laten in dit geval. Ik neem aan dat jou paard het masker zelf de hele tijd er af haalt en met masker dus net zo goed geen rust heeft als met vliegen?
:o Ik weet dat dit niet helemaal antwoord is op je vraag maar toch, succes er mee!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:15

Blijkbaar irriteert hij zich enorm aan het masker :)

oeke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:18

Er zijn ook maskers te koop met klittenband eraan wat je aan het halster vast kunt maken. Ik weet zo niet van welk merk, maar misschien kun je zelf een klittenbandje erop naaien (in het midden achter zijn oren) en dat dan weer aan het kopstuk vastdoen?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:20

ik heb ook zon soort vliegenkap gehad .
elke dag lag die in de wei , nu heb ik gewoon 1 van HH zonde oren en zonder neus , en die laat hij zitten .
die van mij heeft echt een grote hekel aan de oren en neusvlap.
misschien werkt dit bij die van jou ook ?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:22

Ik heb een lusje aan de vliegenkap gemaakt, bovenop z'n hoofd, daar gaat het halster door. Zo krijgt hij hem niet meer af.

Hij staat echt niet de hele tijd te schuren, maar met één keer schuren kreeg hij die kap altijd meteen af. Of hij had hem voor z'n mond hangen, kon hij niet meer grazen.
Zonder is echt geen optie helaas.

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:26

dat denk ik zelf niet want vanmiddag kwam ik en hij was aan 1 stuk door aan het schudden,
als hij hem weer om heb staat hij rustig te eten.
hij doet hem vast niet exspress af, dat gewoon gebeurt als hj langs zijn been schuurt, en dat doet natuurlijk ieder paard en niet alleen een paard met masker.
dat het masker dan af gaat komt omdat hij helemaal elastiek is en geen sluitingen heb !

@ hazenveld : ja dat zou mischien wel kunnen ja *D, bedankt
@ JSCAA : k denk niet dat ie aan de neuskap en oren lag, want ik moet wel zeggen dat ie alle andere (niet elastieke) top liet zitten en super braaf was met omdoen. toch bedankt !
@ Lenneke_ : ja bij mij bleef hij ook wel is voor de neus hangen en ik weet zeker dat ie er geen hekel aan heb want hij is reuze blij als het masker weer om is. en 1 keer schuren is idd genoeg, bedankt voor de tip !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:17

Ik heb dit probleem ook gehad, bij mij is het opgelost door een andere vliegenkap te kopen, ik heb nu een bug eye en ik laat altijd een halster er overheen zitten.

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 14:43

jaa idd de bug eye, een erg sterk masker ik zou hem aan iedereen aanraden,
maar het probleem dat ik met gewone maskers heb waaronder de bug eye staat in mijn 1e bericht.

chesster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:12

ik heb netjes een draadje er aan gemaakt en die aan m`n halster geknoopt. Dat werkt super.(als hij z`n halster in iedergeval laat zitten :P )

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:40

mijen doet het ook altijd af,
verschrikkelijk

heb de kensington bug eye gekocht,
stevig ding! maar helaas ook deze gaat af

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:29

Renee1990 schreef:
mijen doet het ook altijd af,
verschrikkelijk

heb de kensington bug eye gekocht,
stevig ding! maar helaas ook deze gaat af

die liet die van mij altijd zitten maar hij had daarbij altijd vliegen in zn oren,
net zoals bij de rambo ;(