Hallo allemaal, Met mijn haf heb ik ieder jaar weer problemen met dekens.
De dekens zijn vaak in mijn ogen te lang van schoft naar knie zeg maar. Kwam lengte van schoft naar bil vallen de dekens altijd goed. (Hij heeft maar 185)
Nu mijn vraag tot waar (schoft tot knie) mag een deken ongeveer lopen? Waar hoort de deken te stoppen? Deze maat staat niet aangegeven in de winkel of via internet. Hoe kan ik dan tog letten op die maat en hoe meet ik die dan op?
Ook is mijn haf een ster in slopen. Welke deken is stevig en moeilijker te slopen?
heb je niet een foto? een deken moet inderdaad niet in de weg liggen bij het lopen. veder is er niet echt een regel voor. bij mijn haf( die de ene x 195 en de andere x weer 205 heeft) zijn ze vaak ook wat lng naar beneden toen maar ze heeft er geen last van.
tsja en sterke dekens.... horseware dekens zijn over het algemeen wel sterk( dus amigo, rambo, bucas.) en de newzeeland( of hoe je het ook schrijft) dekens zijn erg sterk.
Mijn vliegendeken is wel heel erg lang maar mijn haf zijn winterdekens komen nooit over zijn voorknie. (haf is 1.43 heeft dekenmat 185) Ik heb bij hem br, hh en amigo (horseware) erop liggen.
Hh valt bij die van mij soms lang soms kort ookal heb ik altijd maat 185. Hijvalt niet over zijn knie maar lijkt gewoon net op een jurk zeg maar
wouterpaard
Geplaatst: 12-08-10 21:53
Houdt hem lekker warm Ik had vorige winter een wb om te proberen dat was een jurk! 10cm over de knieen kon er bijna in trouwen Als die van jou er geen last van heeft zou ik me er verder niet druk om maken.
Zo van de foto vind ik 'm niet te lang hoor. Ik heb wel gemerkt dat het scheelt of je een ponydeken koopt in maat 185 of een paardendeken in maat 185. De paardendekens zijn aanmerkelijk langer.
Ik heb van HKM geloof ik ponydekens, er zijn een aantal merken die dat hebben. Je kunt dat zien doordat er dan bijv. geen grote maten van te krijgen zijn (dat is in ieder geval wat ik me heb laten vertellen in de ruitershop en het klopte kwa pasmaat wel in ieder geval).
Mijn ervaring is dat de dekens van BR wat korter vallen. Als je een sterke deken zoekt kom je vaak toch bij de duurdere merken als horseware en bucas. Lamers in Siebengewald maakte ook altijd hele sterke dekens met een gesloten voorkant, maar ik weet niet of ze dat nog doen. Die dingen waren echt onverwoestbaar.
Charissa_N
Geplaatst: 16-08-10 20:00
Ik heb hem het liefst tot zijn knie.. lekker warm!
XxIriiSs
Geplaatst: 17-08-10 16:37
De dekens moeten altijd precies passen, als de deken te klein is zal hij gaan schuren, is de deken te groot zal het zich naar achteren trekken waardoor het met lopen ook weer niet comfortabel zit voor je paard.