vliegendeken en regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klaaswoeba

vliegendeken en regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 02:12

Hallo,

Mijn verzorgpaard loopt altijd in het land op het moment, en heeft dan een vliegendeken met hals om. Omdat het de laatste dagen best regent vraag ik mij af of je dan beter de vliegendeken op kan laten of af kan doen? Want met regen zijn er niet zo veel dazen, maar als de regen dan weer gestopt is is het paard nat en komen er dus wel weer meer steekbeesten.

Hebben jullie hier ideeen over?

HTM

Re: vliegendeken en regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 02:17

Ik laat de deken gewoon op.
Die van mij heeft staart en manen eczeem, dus ik kan niet anders (helaas..)
Maar met dit mooie weer droogt de deken zo, en je paard dus ook. Regent het echt heel veel en krijgt die het koud, dan is het slimmer om een regendeken op te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:16

het is wel gewoon overdag 20-21 graden he?
dus koud is het niet.
een deken droog heel snel, net als dat je zelf met een natte spijkerbroek rondloopt is deze door je lichaamswarmte vrij snel droog.
alleen die punten waar de deken het lichaam niet raakt blijft het langer nat,maar da's niet erg.

als je het vervelend vind kun je als je weet dat het gaat regenen je dier inderdaad een regendeken op doen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:43

Onder Horseware vliegendekens kun je een speciale waterdichte onderdeken onder doen, wellicht dat ook kan bij die van jou?

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 21:05

Nee dat kan niet geloof ik, maar dat is ook niet helemaal de achtergrond van mijn vraag. Meer omdat als het regent er niet echt vliegen/dazen zijn en een deken dan, lijkt mij, wat in de weg gaat zitten en wellicht schuren op een natte vacht. Maar t dier staat een stukje fietsen verder op dus ik kan ook niet deken af als het gaat regenen, en dan weer snel daarheen fietsen om gauw die deken weer op de doen als het weer wat droger is etc.
Maar ik heb hem in ieder geval nu op gelaten en het lijkt alsof hij er geen last van heeft. Bedankt voor jullie reacties en voel je vrij om met nog meer meningen te komen (aangezien het nog wel steeds af en aan regent, hehe).

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:07

Ik laat de vliegendeken ook gewoon op ik heb ervaren als het weer droog wordt komen er weer heel veel steek beesten ineens, ik heb een hh vliegendeken met hals is van horregaas kan dus niet nat worden, echt een super deken ;)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:59

Die van mij loopt ook gewoon 24/7 met zijn deken op, ook in de regen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:02

Ha vroeg me idd precies hetzelfde af! Zit ook een beetje te twijfelen om een vliegendeken aan te schaffen, die van mij staat 24/7 buiten op t land met een hoop slootjes in de buurt dus is een ware vliegenplaag daar...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:04

Ik zou hem lekker afdoen vooral s'ochtends als ze lekker nat geregend zijn in de koude wind brr moet er niet aandenken ze vatten kou.
Een exceemdeken daarintegen droogt veel sneller hoor als een vliegendeken.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:25

Mijn paard staat ook gewoon met regen met deken om. Als het echt dagen achter elkaar gaat/blijft regenen doe ik hem wel af.

xxtamaarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:50

Je kan de deken om laten maar zo word je paard wel koud, je kan je deken ook af doen en inwisselen voor een regendeken! ;) hier blijven ze droog alleen de hals word nat maar dat maakt niet uit...

Saffir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:47

Ik weet niet hoever je paard van jou staat. maar als het regent doe ik het af. Ik had 1 keer een nare ervaring opgedaan met natte dekens en ik wil dat niet weer.
Het regende en ik dacht dat het geen kwaad kon, maar ik ree er toch heen omdat het maar niet ophield met regenen. Het deken was kletsnat en het paard stond te bibberen. Ze heeft een weekje ziek gelopen, maar kwam er snel weer door.
Als het nu regent, haal ik het deken eraf, laat ik het drogen, en als het stopt met regenen doe ik het er weer op :)
voor kleine buien laat ik het wel aan, en als het regent, stopt, weer regent, stopt, weer,... Laat ik hem ook af :)

xFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:30

ik zou het deken gewoon even op laten, zou toch niet zoveel kwaad kunnen!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:06

Regendekens drogen heel snel. Wat ik wel merk, is dat als mijn fries een paar dagen als het regent, met hals opstaat, er toch een stuk meer manen ''uitvallen'' dan normaal. Dus echt met wortel en al. Dus als het regent/vochtig weer word, doe ik geen hals meer op!