vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jenzol

vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 22:07

hebben jullie ook zo verschrikkelijk last van de vliegen wij hebben er echt super veel last van de vliegen die beesten kruipen zelfs in de mondhoeken van de pony's echt erg wie weet wat gouden tips om ons te helpen?!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:13

Ken helaas het probleem :(
Geen gouden tip hier. Een mix van detel en azijn helpt bijvoorbeeld voor tijdens het rijden even, maar zeker niet voor veel langer.

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:19

Mee eens, ik had eerder altijd dure vliegenspray van Bremsen, maar na even zweten hielp dat ook niet meer.

Van de week een mix gemaakt van één derde (natuur)azijn, één derde dettol (de pure, vloeibare variant, niet de zeep ;)) en één derde water.

Ik had dinsdag om 17.30 uur privéles buiten. Heb zeker drie kwartier gereden (met 30 graden) en geen vlieg/daas in de buurt van mij of mijn paard gezien! :D

Vall89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:09

dinniedepooh schreef:
Mee eens, ik had eerder altijd dure vliegenspray van Bremsen, maar na even zweten hielp dat ook niet meer.

Van de week een mix gemaakt van één derde (natuur)azijn, één derde dettol (de pure, vloeibare variant, niet de zeep ;)) en één derde water.

Ik had dinsdag om 17.30 uur privéles buiten. Heb zeker drie kwartier gereden (met 30 graden) en geen vlieg/daas in de buurt van mij of mijn paard gezien! :D

Die mix gebruik ik ook (A) Scheelt idd.. en wanneer ik merk dat ie toch last krijgt, spray ik m nog een keer in ;)
(en ik gebruik het tijdens het rijden ook voor mezelf)

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:00

die vliegen zijn echt zo erg, ze zitten altijd in de mondhoeken van mijn paard.
ik maak gewoon zelf mijn vliegenspray van hertshoornolie, citronella, azijn en water. ik heb alleen het idee dat het niet heel lang werkt.
gelukkig hebben ze daarom vliegendekens, en masker blijft vind ik toch de allerbeste oplossing .

Zolbabe

Re: vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:26

was er maar een gouden tip... je kan je paard wel helemaal inpakken en inspuiten etc....maar of dat nou zo comfortabel is voor je paard vraag ik me ook wel eens af...

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:57

Sprayen, of insmeren, of met spons??
Is dettol duur??

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:57

[quote="dinniedepooh"][i]
Sprayen, sponzen of insmeren??
Is dettol duur??? :D