Voordat je gaat zeggen dat ik de zoekfunctie moet gebruiken, dat heb ik al gedaan, maar kon niks vinden.
Ik zit met een vraag. Ik heb van iemand een recept gekregen tegen vliegen, maar dit is met essentiële oliën, nu weet ik alleen niet of deze oliën met elkaar vermengd mogen worden. Het gaat om Lavendel olie, thijm olie en tea tree olie. Mijn moeder zei namelijk dat sommige combinaties van oliën dodelijk kunnen zijn, nu wil ik niet de kans lopen dat als ik het op een pony spuit, dat ie later dood is.
Dit is het recept (samengevat): 20 druppels van alle 3 de oliën, goed schudden, 200ml water erbij, in een verstuiver en op je pony/paard spuiten. Iemand ervaring met dit middeltje, of met dit soort oliën sowieso?
groetjes Diertjec
xNaomi_
Geplaatst: 23-07-10 21:18
Wij doen het met van dat koeienspul, werkt goed!
Edit; Dit vond ik 1/4 Dettol 1/4 Azijn 2/4 water
Laatst bijgewerkt door xNaomi_ op 23-07-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
dinniedepooh
Geplaatst: 23-07-10 21:22
Geen ervaring met jouw olie recept helaas.
Ik had eerder altijd dure vliegenspray van Bremsen, maar na even zweten hielp dat ook niet meer.
Van de week een mix gemaakt van één derde (natuur)azijn, één derde dettol (de pure, vloeibare variant, niet de zeep ) en één derde water (navraag gedaan bij dierenarts en is niet schadelijk voor het paard).
Ik had dinsdag om 17.30 uur privéles buiten. Heb zeker drie kwartier gereden (met 30 graden) en geen vlieg/daas in de buurt van mij of mijn paard gezien!
shannonmacey
Geplaatst: 03-08-10 21:25
Water met natuurazijn en een scheutje citroensap in een oud spuitflesje werkt heel goed.
Ik ken de olien. Zou zelf andere essentieele olien gebruiken. Tea tree werkt niet tegen vliegen. Tea tree werkt ontsmettend. Tijm werkt op de luchtwegen en werkt ook ontsmettend. Lavendel werkt lokaal verdovend.
Verder is jouw combi geen dodelijke variant. Alleen kun je door veelvuldig tea tree kale plekken krijgen
GiddyUp
Geplaatst: 05-08-10 11:40
Zou het niet weten, wete wel dat de PCS against flies super goed werkt! Ook op basis van natuurlijke ingredienten. (Als je interesse hebt kun je een pb sturen, ik heb namelijk een webshop in de maak en nog een flinke voorraad)