Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Overigens zitten die dingen vast met klittenband en kunnen ze om zonder aan een halster vastgemaakt te moeten worden, dus echt gevaarlijk is het niet, ze trekken het zo los! 
Elise88 schreef:Bovendien heeft ze erg grote flappers en ben ik bang dat het gaat irriteren/het niet past.

japielover schreef:ik zou gewoon zelfde maat kopen als je hoofdstel is.
Is hij te groot kan je hem natuurlijk altijd gewoon ruilen!
Owja een extra tip.
Bij de paarden drogist hebben ze en zwafel/zink zalf deze werkt mega goed bij het genezen van wondjes!!!
Brendaaaa schreef:Ik zou nu in deze tijd geen wondzalf met honing gaan gebruiken slimmie! (insecten??)
, de insecten komen er niet bij. 
russel schreef:Mij is ooit verteld dat paarden veel beter kunnen zien in het donker dan mensen en je kan gewoon door die kap heen kijken.
Als je zorgt dat hij goed past en zonder halster er om laat dragen, moet het m.i. wel kunnen...
). Wilmamike schreef:Hallo,
Ik heb ook heel veel problemen met het vliegenmasker van mijn paard.
Ik heb er 1 met onder en boven bond en van dat stevige spul.
Ook hij kreeg eerst een paar wondjes en heb ik een andere gekocht een wat soepelere stof.
Nu is het nog erger met de wondjes.
Ook heeft hij iets onder het masker gekregen en werd helemaal gek.
Hij ging als een gek naar de inloopstal en heeft daar ook nog een paal eruit gelopen.
Ik heb zaterdag infomatie gevraagd bij de dierenarts en heb daar een middel gekregen waar ik hem een paar keer mee behandelen moet.
Het blijkt dus echt van dt vliegenmasker te komen.
Ook wij hebben heel erg veel last van vliegen , dazen enz.
Ik heb hem dag en nacht omgedaan en toen kwamen die plekjes.
Het zijn ronde plekjes vaak met korstjes erop en ze zitten alleen op zijn hoofd.
Het ziet er echt niet mooi uit.
Waarschijnlijk is dat ding gaan iriteren en door de extreme warmte is er vocht tussengekomen en heeft hij nu last van schimmels.
Ook alleen maar op het hoofd en het is me wel duidelijk dat het door het masker komt want op de rest van zijn lichaam heeft hij niks zitten.
Ik heb ook al zijn spullen poetsspullen halsters touwen vliegensliertjes ontsmet met dettol.
Ik hoop dat het met een paar behandelingen over is en ik weet heel zeker dat ik nooit meer zo een masker bij mijn paard opzet.
Hij heeft nu gewoon een halster om met van die sliertjes.
Hij ziet er nu even niet uit maar ik hoop dat het snel weer over is.
Wilma baaje van Mikey.
Absneb schreef:japielover schreef:ik zou gewoon zelfde maat kopen als je hoofdstel is.
Is hij te groot kan je hem natuurlijk altijd gewoon ruilen!
Owja een extra tip.
Bij de paarden drogist hebben ze en zwafel/zink zalf deze werkt mega goed bij het genezen van wondjes!!!
Hallo Japielover, even een vraag welke zalf is dat bij de paarden drogist?
Ik zie er nl meerdere met zwafel en zink.
Kan je me de naam geven!
Alvast bedankt