Het gaat om het weide genootje van mijn merrie.
Hij is 2 jaar en is eind maart gecastereerd. Toen was hij ook al flink aan het verharen (je kon hem echt plukken).
Hij stond toen overag op de weide (ook in de winter) en 'snachts op stal.
Sinds 4 weken staat mijn merrie bij hem op het land en sinds 3 wk staat ze 24/7 op het land.
Nu is alleen bij de shetlander z'n wintervacht flink aan het groeien, ook de ondervacht is er al.....
Nu met deze temperaturen staat hij steeds flink te zweten natuurlijk.
De eigenaresse had al contact gehad met de da en zei dat er niets aan te doen was, behalve scheren maar dat raadde hij af. Omdat z'n vacht dan waarschijnlijk voor de winter te dun zou zijn.
Nu komt daarbij dat het bij hem ook echt niet lukt! Ze hebben het nl wel geprobeert, maar hij staat dan steeds op z'n achterbenen en slaat gericht met z'n voorbenen op degene met het scheerapparaat of degene die hem vast heeft (naar mijn idee weinig respect voor mensen, hij bijt ook flink).
Het enigste wat misschien iets zou helpen was sla olie of lijnzaadolie zei de da tegen haar...
Maar hebben jullie een idee waarom het nu al groeit? Het is 'snachts niet koud etc. Mijn merrie staat gewoon prima in d'r zomervacht.....