Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mandyke schreef:Mijn paardje heeft helaas last van zomereczeem. Ik heb dus een eczeemdeken gekocht van het merk Première maar dat past toch niet helemaal goed. Mijn paardje is nogal zwaar gebouwd, voornamelijk de nek-schouder partij dan, en daar stropt het deken echt. Het zit echt te krap rond haar nek/schouders. Ik kan echt geen maat groter nemen want dan is het veels te lang, het is nu zelfs al wat te lang!
Is er een verschil in pasvorm van eczeemdekens? Welke dekens zou meer geschikt zijn voor een zwaargebouwd paard? Ik bedoel dan voornamelijk een deken wat voldoende ruimte heeft rond de nek/schoft/schouders.

sjar schreef:Ik zit precies met hetzelfde probleem. Heb een haflinger die er in een jaar tijd veel spieren bij heeft gekregen. Vorig jaar pastte mijn premiere eczeemdeken nog wel maar nu is die toch echt te krap geworden. Ik ga vanmiddag naar hyporama toe om een nieuwe eczeemdeken te halen dus ik hou je op de hoogte.