Brandt zinkzalf of sudoceme in de huid ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Brandt zinkzalf of sudoceme in de huid ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 16:32

Hoi,

Ondanks de factor 50 is mijn paard toch weer verbrand in 1 van zijn kootholtes ( van zijn witte been ).
Sudocreme blijft zo mooi wit op de huid, ik kan me voorstellen dat dat een laagje is tussen de huid en de zon wat nog reflecteert ook. MAAR brandt dit niet in ???

En zinkzalf ?

Christel1164

Re: Brandt zinkzalf of sudoceme in de huid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:56

Ehm, sudocreme heeft geen beschermingsfactor.
Enne, t wordt gebruikt voor babybilletjes... denk je echt dat dit erop gesmeerd wordt als t product in de verste verte in brandt? t Zelfde geldt voor zinkzalf.
Het advies voor zonnebrandcreme is minstens elke 2 uur opnieuw insmeren. Er is trouwens ook zonnebrandcrem op de markt die je maar 1 x per dag hoeft op te smeren. Heb t een tijdje voor mijn kids gebruikt en t werkte goed. Is gewoon bij de Etos Kruidvat DA verkrijgbaar. Succes

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:59

Het gevaarlijke met vetten zonder factor is dat ze ze de zon flink kunnen versterken. Smeer jezelf eens in met Sudocreme en ga in de zon; ik verwacht dat je dan ook een brandplek hebt...
Beter haal je een goede factor die lang kan blijven zitten. Persoonlijk zweer ik voor alles waar haar overheen zit bij de sprays; die vormen gemakkelijker een laagje onder het haar waardoor ze beter blijven zitten.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:03

Sudocreme bevat zink en dat is bedoelt om een 'natte' huid wat uit te drogen.
Het bevat ook geen beschermingsfactor en dus niet bedoelt als bescherming tegen de zon.
Gewoon een sunblock of iig iets met een hoge beschermingsfactor.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:08

Dus jullie denken dat zinkzalf of sudo gaat inbranden ? Ik ook hoor, maar ik las hier meerdere reacties op Bokt van mensen die het wel gebruiken tegen de zon....

bnb : factor 50 werkt niet afdoende ( ik kan het maar 1 keer per dag smeren ).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:31

ik heb mijn appaloosa veel ingesmeerd met sudo creme en daarover een masker met neusflap
mijn stalhoudster heeft een appaloosa en zijn neus smeert ze elke dag met sudo creme in en verbrand niet.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:35

Wij smeren ons 'witneusje' ook in met sudocreme. Niets verbrand, juist een mooi rose en zacht neusje.
Ondanks sunblock heeft hij een paar weken terug wel zijn neus verbrand, en vrij ernstig ook!
Ik zweer erbij! Niet alleen voor neusverbranden, ook in de kootholtes smeer ik het spul om mok te bestrijden of om tegen te gaan.
Wondjes, nu erg interessant voor vliegjes, smeer ik een laagje sudocreme op. De vliegen vinden dat vies, dus geen last van vliegen meer
én de wondjes genezen snel en mooi!

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:38

Ik smeer er groene leem op! Een natuurproduct en zeker weten dat het alles tegenhoud!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 11:11

En die sudocreme smeer je die dan zo dik dat het wit blijft op de huid ? Of zo dun dan het er helemaal intrekt ?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:19

Ook ik smeerde graag sudocreme op een verbrande neus, zelfs als de zon scheen. En inderdaad, zo dik dat het echt een witte laag is op de huid. Binnen een week waren alle plekken weg en ze was lelijk verbrand!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 11:22

+:)+ Bedankt !

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:24

joycie17 schreef:
Ik smeer er groene leem op! Een natuurproduct en zeker weten dat het alles tegenhoud!

Probeer dat zelf maar eens uit in de zon, geloof mij, geen fijn gevoel. Als dat opgedroogd is gaat het trekken en breken. Echt niet prettig..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:34

Maris schreef:
En die sudocreme smeer je die dan zo dik dat het wit blijft op de huid ? Of zo dun dan het er helemaal intrekt ?

Ik smeerde zo dik dat het wit bleef op de huid. Mijn paard had een litteken op de kogel waar ze ieder jaar verbrandde en vervolgens mok op kreeg. Met de sudocreme sloeg ik twee vliegen in een klap. Door dik te smeren (voordat het verbrandde) had ik geen verbrand litteken, en eventuele mok was heel snel de kop ingedrukt...

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:28

Wat je in je achterhoofd moet houden is dat Sudocrem en zinkzalff een beetje uitdrogend werken

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:47

Ik smeer al jaren dagelijks Sudo op de billetjes en kootholte van mijn paard (op doktersadvies zelfs). Deze merrie heeft een blaasprobleem en plast altijd. Die kleine plasjes lopen langs haar billen en de kootholte van haar (tuurlijk) witte achterbeen. De urine maar ook zon maken dat been natuurlijk zeer gevoelig voor mok.

Met de Sudo bescherm ik haar tegen de urine, mok en zon. Als Sudo zou inbranden zou m'n halve paard verbrand zijn.

@Christel: nooit gehoord dat het uitdrogend werkt. Mij is door o.a. Emmeloord vertelt dat Sudo verzorgend en verzachtend werkt en samen met de veel duurdere MSM creme op bewegende delen mag worden aangebracht. Kun jij me vertellen waarom Sudo uitdrogend werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:53

ik smeer sudocrame ook op wondjes en in de kootholtes van mijn paardje. ze is niet verbrand :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:54

Lang geleden toen ik nog maar net in de verpleging werkte waren ze er van overtuigd dat zinkzalf goed was tegen doorliggen.
De behandelijn was in combinatie met een UV lamp. MAAR als de zinkzalf er niet goed afgepoetst werd ontstonden er behoorlijke blaren, niet doen dus zou ik zeggen.
Ter bescherming van urine zou ik voor bepanthen gaan.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:58

Bepanthen heb ik een tijdje gebruikt, maar beviel mij absoluut niet. Het blijft minder lang en goed zitten, zelfs 2x daags behandelen was niet genoeg. Minder geschikt voor paardenbilletjes, is mijn ervaring. Daar komt bij dat het ook nog schreeuwend duur is.

Zinkzalf bevat toch veel meer zink dan Sudo?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:02

de beschermingsfactor van een witte zonnebrandcreme werkt ook door een hoeveelheid zink in de creme. Dus zinkzalf zal ook goed helpen daartegen.

Ik smeer zelf veel zinkzalf tegen het doorrijden. Het werkt zeker niet uitdrogend kan ik je vertellen! Ik vind het puik spul!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:33

Sudocreme werkt enorm goed voor wondjes. Ik gebruik het zelf vaak voor mijn gezicht (puistjes) of voor andere wondjes. Ze trekken meestal binnen 2 dagen weg.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:55

maris als het droog is kun je de voeten ook in een modderbadje zetten,werkt heel goed tegen de zon.

:D

zinkzalf brand niet in hoor,ik gebruik het bij de eczeempaarden wel op het hoofd in de zomer en dat gaat altijd prima.
had je ook al een sunblock gebruikt voor het gezicht van mensen?
die wil ook nog wel goed helpen.

en probeer lang gras te vermijden,dat is smorgens nat en dan verbranden de kootholtes vrij snel

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 16:07

totnutoe gaat het super met de sudocreme, dus daar houd ik het maar even bij ( ipv modderbadje ) ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:11

sudocreme zit in zo'n grijs/rood potje toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:15

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:29

ik ken het, heb het wel gebruikt tegen mok.
goed spul :j