Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 19:26

Nou, heb inmiddels 2 dagen Endure erop gedaan maar heb geen idee of het eigenlijk werkt :oo
Het valt me wel op dat zand echt "op" de huid ligt :D . Doe ik 1 streek met een borstel, zie je dus echt een zandvrije streep :+ en borstel je het dus met gemak eraf ;)
Maar ja, dat heeft niets met vliegen oid te maken :=

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:02

Evelienepien schreef:
Nou, heb inmiddels 2 dagen Endure erop gedaan maar heb geen idee of het eigenlijk werkt :oo
Het valt me wel op dat zand echt "op" de huid ligt :D . Doe ik 1 streek met een borstel, zie je dus echt een zandvrije streep :+ en borstel je het dus met gemak eraf ;)
Maar ja, dat heeft niets met vliegen oid te maken :=



ja dat endure werkt als n soort conditioner.
zweet blijft ook opgedroogd op de vacht liggen.
paard glimt als een spiegel en is makkelijk te poetsen
en vliegvrij natuurlijk :P

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:59

Bij mijn paarden werkt het middel CLAC van Horse Fitform erg goed. Ik sla ieder voorjaar in en bestel dan 5 of 6 1-liter-flessen via (de Duitse) Ebay. Kost me dan ca. 20 euro per fles incl verzendkosten.

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:47

Die ken ik niet?
Hoe werkt dat?
Ik bedoel is het een sterke lucht, is het gif, ....
:)

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:48

rockwitch schreef:
Ik gebruik Bremsen Bremse, het ruikt niet echt lekker, maar als mijn paard ingesprayd is zie je echt de vliegen een rechtsomkeert maken als ze aankomen, dus dat werkt perfect.

Jup, we hadden vorig jaar atex daasspray. Maar bremsen bremse is toch nét wat beter.
Vliegen maken idd rechtsomkeert. Alleen tja, vliegen breken er toch op den duur weer doorheen.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:00

amanda2 schreef:
Die ken ik niet?
Hoe werkt dat?
Ik bedoel is het een sterke lucht, is het gif, ....
:)

Insprayen en even met de hand/borstel tegen de haarinrichting inwrijven. Of met een doek/spons tegen de haarinrichting inwrijven.
Geur is wel sterk maar niet smerig. Ik gebruik het bij mij zelf ook :D
En giftig is het ook niet.

Het is ook wel in NL te verkrijgen. Moet je even googlen op CLAC vliegenspray. Alleen geen idee wat de prijzen dan zijn.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:22

ik vind toch de atex beter werken als de bremse bremse atex stinkt harder,maar zal ook wel per paard verschillen natuurlijk!!

Delaja

Berichten: 3556
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:24

Ik gebruik Zzimply, is tot nu toe het enige spul dat echt werkt voor mijn paard!
En het ruikt best lekker :+

eylis

Berichten: 50
Geregistreerd: 19-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:09

Voor de ruiters die zelf een biologische niet-allergene insectenspray willen aanmaken hier m'n receptje.
Dit (zoveel mogelijk) niet-allergene mengsel is voor diegenen die geen déttol of keukenazijn willen gebruiken een waardig alternatief.
Weet wel dat in elke commerciele vliegenspray een fixerend (vaak zuur) bestanddeel zit.
Dus of het nu azijn is of citroenzuur, altijd zit er zoiets in.
Dit recept is gefixeerd met n' zachte zelfgemaakte natuurwijnazijn.

In een donkere (wijn) fles doe je eerst de fixeerbasis (dat dient om het mengsel stabiel en fixerend te maken):

- 250 ml witte natuurwijnazijn (maak je zelf met een overschot wittewijn)
daarin:
- 100 gram kruidnagels

Dit laat je in de donkere fles 3 weken trekken.
Dan filter je de kruidnagels eruit door een fijn zeefje.
Dan voeg je toe:
- 150 ml zuiver gekookt (en afgekoeld) water

daarin dan nog de essentiele olieen:
- 20 ml Eucalyptus
- 20 ml Munt
- 10 ml Hertshoornolie
- 10 ml Cederolie

Als je geen hertshoornolie vindt (of je vindt het echt te duur) : geen probleem dan neem je wat meer van de andere olieen.
Je kan overigens altijd wel één van de olieen uit de samenstelling laten als je dat wil; zolang er maar een combinatie van een 3tal in zit.

Op wandeling en training werkt dit toch 3 uur.
Op rust tot een ganse dag.

Voor het gemak en de snelheid kan je de kruidnagels (en het 3 weken trekken) ook vervangen door kruidnagelolie.
De zelfgemaakte wijnazijn is heel zacht, kan je ook vervangen door commerciele wijn- of ciderazijn.
Is wel duurder dan.
succes!

Kaspar

Berichten: 4018
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Op een plek onder de zon

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:50

En waar koop je die olieen en pure hertshoorn dan?

Elsskippy

Berichten: 1168
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:15

Kaspar schreef:
En waar koop je die olieen en pure hertshoorn dan?


Bij de reformzaak haal ik de olieen.

Yontheke

Berichten: 4440
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:20

Ik heb de sectolin vliegenspray. Maar daar zit citronella in dus kan het bij sommige paarden gaan irriteren.
Mijne kan er perfect tegen dus blijf ik het gebruiken.

_mobo_
Berichten: 52
Geregistreerd: 02-07-10

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:43

Atex werkt bij mijne ook het beste

iloon25
Berichten: 34
Geregistreerd: 06-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:38

ahh
ik word nu ook helemaal gek van die dazen. Eerst stond mij bijrijdpaardje ergens waar ze niet waren. Toen dacht ik nog wat klagen al die mensen ik heb nergens last van. Maar nu ze in hulshorst staan. Soms zitten er wel 6 tegelijk. Ben toen snel naar een paardenshop gegaan. Kreeg ik spay van Atex met hertshoornolie. Jeetje wat een geur en een gedoe om het op te spuiten de paarden waren er als de dood voor (ze verkochten het merk niet in gel ofzo). Dus ik weer terug naar die winkel en een gel van een ander merk gehaald.
Die Atex werkt wel hoor, ik spuit het op 1 paard dat er niet bang van is en die is daas vrij. Het werk ook heel lang. Ook op mezelf want ik had me handen al veel gewassen en gedoucht en nog rook ik het.
maar wat een ramp zeg die dazen.
Voor mezelf gebruik ik een middeltje met deed!
succes alle mensen met hetzelfde probleem, ik leef met jullie en de paarden mee.

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:56

ik spuit ze in met veerust, werkt prima.
Echter staan ze ook met vliegendekens op

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:49

Endure vind ik goed werken en die Atex vliegenspray (niet de daasspray :n) gaat ook nog wel, maar uiteindelijk werkt die ook niet goed (genoeg).
Ik gebruik gewoon een deken, geen gezeur en je hoef dan geen dure middeltjes elke keer te kopen, het stinkt ook nog eens :Y).

BabyBell

Berichten: 1238
Geregistreerd: 23-06-08

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:51

Veerust heb ik ook, maar 5 sec na het sprayen zitten de vliegen alweer op paardlief zijn rug. Hij heeft ook een (zonreflecterende) vliegendeken om, maar ik merk toch dat hij meer zweet als hij hem om heeft dan zonder. (op hete dagen)
Morgen ga ik checken of mijn paard tegen Endure kan :)

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:51

veerust werkt bij mijn ponys wel langer dan 5 sec. gelukkig.
Met een vliegendek op zweten ze inderdaad sneller dan zonder, maar als ik hem aflaat zitten ze binnen mum van tijd onder de vliegen en dazen.

met vliegendeken staan ze veel en veel rustiger in het land dan zonder, dan stampen ze, schudden, zwiepen ze en soms zetten ze het zelfs op een rennen door een steekbeest

liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 00:00

Veerust werkt in principe wel je moet alleen wel regelematig opnieuw insprayen, wij nemen de fles gewoon mee. Vliegen deken lijkt ons uiteindelijk ook het beste maar dan kunnen ze toch nog steeds op de buik en benen komen meestal?

Wat ik ook wel eens heb gezien eigenlijk ook voor koeien. Is zo'n oormerk achtig ding. Die vlecht je gewoon in de manen zodat hij de huid eronder raakt en dan stoot dat enkele weken allerlei nare steekbeesten af.

WhySoWhite
Berichten: 3461
Geregistreerd: 09-11-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 00:08

hier bij de bossen werkt niets langer dan 10 min, ik ga het ''recept'' hier boven maar is proberen
:D

_Noah

Berichten: 3112
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 00:16

Voor degene die DEET gebruiken tegen de muggen, niet doen!! Deet is hartstikke giftig. Het vreet je nagellak of panty's weg, laat staan wat het met je paard doet. Als je paard het binnenkrijgt, of in zijn ogen ben je niet blij. Daarnaast veroorzaakt het brandwonden in de zon.

Ik heb power phraser vliegenspray. Volgens mij trekt dat vliegen aan, ipv afstoten. Er zitten daarna meer vliegen op dan ervoor.

Knoflook is het ultieme middel. Iedere dag 1 koffieschepje door zijn voer doet wonderen. Vooral bij zijn ogen geen last van vliegen.

WhySoWhite
Berichten: 3461
Geregistreerd: 09-11-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 02:09

_Noah schreef:
Voor degene die DEET gebruiken tegen de muggen, niet doen!! Deet is hartstikke giftig. Het vreet je nagellak of panty's weg, laat staan wat het met je paard doet. Als je paard het binnenkrijgt, of in zijn ogen ben je niet blij. Daarnaast veroorzaakt het brandwonden in de zon.

Ik heb power phraser vliegenspray. Volgens mij trekt dat vliegen aan, ipv afstoten. Er zitten daarna meer vliegen op dan ervoor.

Knoflook is het ultieme middel. Iedere dag 1 koffieschepje door zijn voer doet wonderen. Vooral bij zijn ogen geen last van vliegen.




bedankt! gooi het morgen meteen weg :D

Anoniem

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 02:20

Hier wordt gezworen bij Endure, Werkt perfect! En langer dan een dag :D

BabyBell

Berichten: 1238
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:25

_Noah schreef:
Voor degene die DEET gebruiken tegen de muggen, niet doen!! Deet is hartstikke giftig. Het vreet je nagellak of panty's weg, laat staan wat het met je paard doet. Als je paard het binnenkrijgt, of in zijn ogen ben je niet blij. Daarnaast veroorzaakt het brandwonden in de zon.

Ik heb power phraser vliegenspray. Volgens mij trekt dat vliegen aan, ipv afstoten. Er zitten daarna meer vliegen op dan ervoor.

Knoflook is het ultieme middel. Iedere dag 1 koffieschepje door zijn voer doet wonderen. Vooral bij zijn ogen geen last van vliegen.


Voor onszelf hadden we juist altijd een muggenmelk met een zo hoog mogelijk percentage deet erin. Dat werkte het beste. Voor mijn paardje heb ik dan ook Naff Deet Off en die werkt van de 6 veschillende flessen die ik heb staan nog het langste. Ook in de zon gebruikt en nergens last van hoor.
(met mijn nagellak is overigens nog nooit iets gebeurd als ik mezelf met de muggemelk insmeerde)
En tuurlijk moet je zorgen dat je paard het niet binnen krijgt of in zijn ogen krijgt, maar dat is met elke spray zo.

De Power Phaser van Leovet heb ik overigens in gel voor paardlief zijn hoofd, met zo'n sponsje erbij. Maar dat werkt best goed :)

Knoflook moet je overigens wel goed afstemmen op je paard zijn lichaamsgewicht. Bij een te hoge dosering kan het ook bloedarmoede veroorzaken.

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:47

Zo erg zal dat met DEET niet zijn :(:) . Anders was het allang uit de handel genomen ;) En onlangs nog getest bij Radar oid en dat was het enige middel waar muggen echt weg voor gingen :D (bij de mens dan). Werkt dus zelfs beter als citronella, muggenstekkers ed :+