vliegendeken Rambo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paars

vliegendeken Rambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:08

Vraagjes over deze vliegendekens. Mijn paard staat in de paddock op zand. Zou hem in de zomer, als er een regennacht is voorspeld, graag onder een dek willen zetten. Maar dat moet natuurlijk niet te warm zijn. Dus dacht ik aan een vliegendeken met een waterproof rugliner eronder. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Is dat warm voor ze? En zou dat (zonder liner natuurlijk) ook lekker voor hem zijn op een erg warme dag, of juist níet? Voor de vliegen hoeft het niet, daar heeft hij nooit zo'n last van gelukkig. Die dingen lijken me zo warm namelijk.
Normaal zweer ik bij Rambo, maar misschien zijn de Amigo's dunner (dus minder warm)?
Graag jullie ervaringen? Welke gebruik je, de protector of die ene met antivlieg erin?

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:48

Een nachtje regen kunnen ze met gemak hebben hoor ;) en als je paardje het voor de vliegen niet nodig heeft, zou ik niks opdoen...

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:51

kijk eens bij de paardendrogist of bijv. marktplaats naar de bucas sunshower...IDEAAL

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 16:53

@saskia_drost: Ja, dat denk ik eigenlijk ook wel idd. De enige reden dat ik het overweeg is omdat hij afgelopen jaar echt flink is afgevallen en zijn isoloatiespek ;-) kwijt is geraakt. Ik kijk volgende week even hoe hij het doet, er wordt regen voorspeld. Zorgen voor voldoende ruwvoer helpt natuurlijk ook om de kachel brandend te houden.
@Hollsteiner: past daar een waterdichte liner onder? En staat je paard met deze temperaturen er niet onder te zweten?

Bedankt voor jullie reacties!

saskia_drost

Re: vliegendeken Rambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:58

Ja het licht inderdaad ook heel erg aan het weer. Mijn paard krijgt met een enkel regenbuitje geen deken op, maar als het langer aanhoud doe ik er wel 1 op. Maar dan doe ik wel een gewone regendeken. Hij heeft ook wel is met een vliegendeken in de regen gestaan en daar had die volgens mij niet heel veel last van maar dat was dan ook maar 1 dagje. Wel drogen ze redelijk snel die vliegendekens.
En wat je al zegt; voldoende ruwvoer is erg belangrijk.
Ik zou het even aankijken, maar nogmaals als er maar af en toe een bui word voorspelt zou ik alsnog niks opdoen.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:01

De sunshower is een zonreflecterende zomerdeken van waterdicht nylon. De netvoering van deze zilverkleurige deken zorgt voor een goede luchtcirculatie. Ideaal om uw paard 's zomers zowel tegen de zon als tegen de regen te beschermen.

paars

Re: vliegendeken Rambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 01:05

Zal eens kijken of ik zo'n deken 'ns van dichtbij kan bekijken. Lijkt me wel fijn als er érg veel water wordt voorspeld hem eronder te kunnen zetten. Ik heb een ongevoerde waterdichte Rambo deken, maar die is zo warm, daar stond hij een dikke maand geleden al onder te zweten, die kan écht niet voor een zomerplensbui. Jammer, want ik vind ze onverslijtbaar.