Schuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrieke1

Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 22:29

De vliegen beginnen mijn drumhorse hengst weer te plagen en hij heeft ontzettende last van zomereczeem, dus hij begint alweer met schuren. Na de zomer heeft hij geen manen meer over en de bovenkant van zijn staart schuurt hij er ook deels af. Moet ik hier een deken voor kopen of heeft iemand een betere behandeling? Groetjes!

_Daniquee

Re: Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:19

Mijn vorige pony had ook hele erge zomerexzeem.
Probeer je paard zo veel mogelijk te wassen,
en gebruik een exeem/vliegen deken voor heel zn lijf.
Voor mijn pony had ik een Bucas deken, beetje prijzig maar gaat niet snel kapot ;)

BleikjA

Re: Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:10

Veel wassen is ook niet altijd goed, dan tast je juist de huid aan als het goed is. Een paar keer wassen om de jeuk te verminderen kan natuurlijk wel.
Insmeren met een eczeemzalfje om de jeuk te verlichten en een eczeemdeken om doen werkt vaak het beste. Welke zalf en welke deken licht aan je paard en je budget. Ik hoor de beste verhalen over de Rambo Sweet Itch Hoody.
Ook kunnen reinigingskuutjes de jeuk verlichten, die helpen van binnen uit. Op de site van de paardendrogist heb je verschillende soorten.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:19

Als je je paard iedere dag wat knoflook door zijn brokken doet dan schijnen ze in de zomer ook geen vliegen aan te trekken, dan zweten ze een nare geur. Misschien helpt het bij jou paard.. Mocht de staart kapot geschuurt worden dan kun je hem wassen met jodium, ontsmet goed.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:39

Ik vind dat je al goede advies hebt gekregen, met name dat van BleikJa.
Het is vaak een combinatie, deken en evt. middel tegen de jeuk wat goed helpt voor je paardje.
De Rambo SH is inderdaad een goede deken en hoeft niet zo duur te zijn, al blijft het altijd (veel) geld (Kwaliteit heeft nu eenmaal een prijskaartje).
Kijk ook eens naar de voeding van je paard, dat kan ook zeker een rol spelen.