shetlander met 'wollig' vachtje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pearlie

shetlander met 'wollig' vachtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:48

Mijn shetlander heeft een erg wollig vachtje. Het is niet echt wintervacht meer want van 't winter had ze nog een veel dikkere jas aan.
Op haar neus en beentjes zit ze wel mooi glad in de vacht, maar op haar buik en rug is het echt een wollig vachtje. Het haar zit ook echt vast, kan het nog veulenvacht zijn en hoe lang houden ze dit? Ze wordt dit voorjaar 2.

ninatjeloo

Re: shetlander met 'wollig' vachtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:25

Je zou eens kunnen proberen te poetsen met een furminator.... dure borstels, maar verwijderen wel goed de ondervacht.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:32

Goed poetsen, denk dat het er straks dan wel af gaat hoor.
Je kan ook een vitamintespuit geven, helpt ook voor het verharen, omdat het veel energie kost.

RH_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:52

Bij onze pony (ook shetlander, bijna 2) zitten ook nog van die lange haren onder haar buik, maar met poetsen merk je wel dat die haren ook wel los laten, maar alleen iets langzamer

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:25

ninatjeloo schreef:
Je zou eens kunnen proberen te poetsen met een furminator.... dure borstels, maar verwijderen wel goed de ondervacht.

Hoeft niet zo duur hoor. Kijk maar bij Bokker Dubbeldun. Zij verkoopt ze voor niet veel.
In de winkel zie ik ze voor 35,00/45,00 voor de medium. Terwijl je bij haar € 16,00 betaald.
Dit zijn geen neppers!! Ik heb er al meerdere bij haar besteld (niet allemaal voor mezelf hoor!) en ben echt mega mega happy ermee.

loverebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:31

Ikzelf verzorg een fjord, die kan ook een behoorlijke wintervacht hebben... Maar een zweetmes werkt daar super mee! Ze vinden het nog lekker ook. Ik heb ze laatst voor €4,75 gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:34

Al de borstels zijn erg leuk, maar als ze de vacht niet los laten valt er ook niks af te borstelen. ;)

Herken wat de TS beschrijft, mijn pony heeft dan wel geen veulen vacht meer (was hij altijd ook pas redelijk laat kwijt) maar heeft geen strak zomervachtje ondanks dat hij al zijn wintervacht al kwijt heeft.
Ik heb mijn pony zijn bloed laten controleren op eventuele tekorten, niks te vinden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:37

Hier een jaarling met nog een dons laagje.
Winterhaar is er zo goed als uit. Hoofdje en beentjes al helemaal.

Furminator heb ik ook. Het is net wol wat er af komt inmiddels ipv haar. Maar goed, als het niet los zit komt het er ook niet af hè.

Uitgroeiende veulenvacht denk ik. Ze heeft er geen last van en zweet ook niet ondanks de temperatuur.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:40

veel shetjes zijn nog helemaal niet uit de wintervacht hoor!
mijn shet is er nu voor het grootste gedeelte uit maar heeft ook dat wollige laagje nog op rug/buik/zijkant/kont.
het laat wel los maar beetje bij beetje.
en dat is geen jonkie dus geen veulenvacht ofzo.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 10:13

Bedankt voor de reacties.
Zal dus nog eens flink aan de poets! Had haar ook al eens gewassen, maar toen kwam er voornamelijk zand uit en geen haar.. :+

Ze heeft er ook niet echt last van naar mijn idee, maar als het straks nou echt warm wordt misschien wel..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:56

Onze shet heeft daar ook last van, bloedwaardes gecontroleerd, niets te vinden. Nu scheer ik hem elk jaar zo rond mei/juni, nu staat hij er weer strak op en heeft hij het ook niet te warm :).