Ik weet dat er al veel topics over zijn maar toch nog eentje meer. Mijn shet zit namelijk nog best dik in de vacht. Hij verhaart wel maar precies niet voldoende. Nou moet ik wel zeggen dat hij een week of 3 geleden ziek is geweest en daardoor vermagerd. Misschien dat hij daarvoor dus zijn vacht langer vasthoudt. Maar nu gaan de temperaturen omhoog. De vorige keer dat het zo warm was had hij ook echt ontzettend last van die warmte door zijn dikke vacht. Nou vraag ik me dus af als hij tegen het einde van deze maand nog niet is verhaart of ik hem dan zou scheren of niet? Want ik neem aan dat de temperaturen flink gaan stijgen en met zo een vachtje is dat niet prettig. Daarentegen als het dan weer kouder wordt en hij is geschoren wat dan? gewoon een dekentje opleggen?
Ik scheer nu nog heel veel shetlanders en mini's. Die vachten zijn soms zo dik dat ze eerder gaan schuren of last krijgen van luis.Omdat een shetlander veel haar/cm2 heeft,krijgen ze het niet zo snel koud, ook niet na het scheren. Alleen even een dekentje gebruiken als het vlak na het scheren erg koud wordt of bv regen/wind.Verder vinden de meeste shetlanders het heerlijk als ik kom.Ze zijn blij verlost te zijn van hun dikke vacht.
ik heb er inmiddels ook alweer 5 geschoren + onze eigen. Elk jaar hetzelfde verhaal, bloedwaardes zijn gecontroleerd, maar gezond. Zodra het warmer wordt scheer ik zijn vacht eraf.
OlilysEsprit
Geplaatst: 21-05-10 19:59
ik zou ze pas scheren als het warmer begint te worden, nu nog niet. en een dekentje hoeft niet persé, ze hebben van nature ook nooit een deken op.
'' en een dekentje hoeft niet persé, ze hebben van nature ook nooit een deken op.''
maar scheren doe je ook niet van nature, dus hebben ze der vacht niet meer die zich tegen regen en wind beschermd, dus wel een dekentje op als het koud/nat is!
jomyl
Geplaatst: 26-05-10 20:40
Ik zou der scheren. En als ze het koud krijgt, niet dat ik dat denk maar dan kun je altijd nog een dekentje opleggen.
nieky1993
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-10 20:41
Even een updatje hij is dus geschoren. Vandaag wel een deken op moeten leggen, stond ocherm te rillen van de kou in de regen. Dus maar snel een dek opgelegd en nou heeftie het lekker warm.
Misschien een tip voor volgend jaar, ik scheer die bij ons altijd in model. zodat hij wel lekker zijn warmte kwijt kan maar zijn natuurlijke "afwateringssysteem"voor in de regen in takt blijft en ze goed beschermd is tegen de wind. Werkt toppie!