ik wil graag een deken kopen, maar hoe meet ik mijn pony op ?? Wat moet ik allemaal opmeten.. Zie vaak staan ondermaat 116 bijv.. Maar wat is dat ??
Hij is 76 cm hoog en zijn omtrek dus net achter zijn voorbenen is hij 123cm, niet strak gewoon om zijn buik heen.
Mocht er btw iemand een regendeken nog hebben in mini shet maat, en een leuk vrolijk kleurtje, niet donkerblauw, zwart etc.. Zoek iets van knal rood, oranje of felblauw.. Mijn richtprijs licht rond de 25 euro.. wil niet meer betalen, minder altijd..
geef dan een pb
Anniick
Geplaatst: 12-05-10 17:34
verder kan je de onderlengte meten vanaf zijn borst naar zijn kont, en de bovenlengte vanaf zijn schoft naar zijn kont
petitparis
Geplaatst: 12-05-10 17:37
meten van midden borst tot achterkant bil (of staart -10cm) dat in de ondermaat.
ondermaat 116 lijkt me sterk...
ik gok voor jou pony op 105 of 115, maar hangt dus ook van de bouw van je pony af. een dikkerd met brede borst zou wel eens een 125 kunnen nodig hebben. opletten bovenmaat of ruglengte is de ondermaat -50cm
dank je wel.. ga ik gelijk morgen doen.. kan hij weer in de regen zonder dat hij het koud heeft..
Dubbelsprong
Geplaatst: 13-05-10 13:47
Shires heeft wel waterdichte Shetlanderdekens, de Mini Stormbreaker, maar die hebben een 300grams vulling, dus dat is meer iets voor de winter. De kleur is blauw geruit, dus dat is net ietsje minder saai dan gewoon donkerblauw