Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met de Liscop Lite en Heiniger Progress.
Ik zoek een scheermachine welke erg stil is en geschikt is voor erg angstige paarden. Daarnaast zou het ook fijn zijn als ik er moeilijke plekjes mee kan scheren en ook het hoofd en de benen. En het moet door een dikke vacht heen kunnen komen. Ik scheer 2x per jaar 2 paarden.
ik heb de heiniger progress sinds dit jaar, afgelopen winter 15 paarden mee geschoren. Daarvoor had een grote/zwaardere machine (Aesculap). Maar die Heiniger doet er niet voor onder, scheert heerlijk makkelijk en snel. Loopt niet warm en qua gewicht heel goed te hanteren. Omdat hij wat "sierlijker" is gemaakt kom je ook bij de lastigere plekjes. Normaal gebruikte ik veel mijn opscheermachine voor lastige plekjes, maar deze is zo licht en stil dat ik er ook het hoofd/oren en kootholtes mee kan scheren. Ik wil niks anders meer .
De Heiniger is zo licht door een speciale motor, maar doet niet onder aan de zwaardere machines.
Ik vind de heiniger er erg plastic uitzien. Is dat in het echt ook zo? Ik heb een pony die wel eens wil uithalen, en stel dat hij het scheermachine raakt moet ie niet gelijk helemaal aan gruzelementen zijn.
Hier ook een fan van de heiniger. Scheer er al een aantal jaren mee. Ook met de enorme dikke en vette vacht had het apparaat geen moeite. Fijn te hanteren.