Kalkoenen draaien of toch niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Kalkoenen draaien of toch niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 21:13

Ik heb sinds gister m'n pony op ijzers staan en vandaag kalkoenen gehaald...
Ik had er totaal geen verstand van dus ze hebben me na wat informatie van mij maar gewoon de grote stompe gegeven... dat waren de meest verkochte..

Is het nodig dat ik er nog een paar kleine met punten bij koop voor als het straks kurkdroog is???

Nu de echte vraag:

Ik ga eind Mei op tocht (hele dag).. in De Marne. De paden zijn daar grotendeels allemaal gewoon zandpaden, maar vaak gaan we tussendoor over het gras omdat het zand enorm zwaar is. Ook staan er natuurlijke hindernissen(gras/zand??).. Is het verstandig om toch uit voorzorg gewoon kalkoenen te draaien(hoge of lage)?? Of zou dit slecht zijn voor m'n pony...

Ik zou zelf niet denken dat het kwaad kan.. in zand zakken ze ook gewoon weg, maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere.. Kan het kwaad als m'n pony dan dus de hele dag op kalkoenen loopt???

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:03

op buitenritten waarbij je voornamelijk rechtuit rijdt en grotendeels op zand zou ik geen kalkoenen gaan draaien, denk dat dat niet nodig is...

_Switch_

Re: Kalkoenen draaien of toch niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:27

over de straat hebben ze dan wel hakjes, dus daarmee moet je oppassen :).
Maar ik denk dat het niet nodig is, omdat je alleen maar op zand gaat.
Als het heeft geregent kun je het doen, want ik denk dat het toch veel leuker is om lekker mee te doen met het springen :D

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:39

Ik denk dat ik gewoon het weer eventjes afwacht...

Ze hadden me trouwens gewoon van die grote stompe kalkoenen gegeven... voor paarden dus echte joekels... Mijn pony is een D-pony... Kan dit kwaad..???

Ik heb er nu ook nog pony-kalkoenen bij gehaald die zijn iets lager en dat is de soort met een puntje... voor als het straks kurkdroog is...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:10

ik rij en spring regelmatig op gras met (voor) ijzers zonder kalkoenen. Voor zo'n buitenrit/tocht die jij gaat maken zou ik echt geen kalkoenen zetten.
Ik heb liever wat kleinere kalkoenen maar weet natuurlijk niet hoe groot die van jou zijn.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:12

ik zou het niet doen!
of glijd je pony heel snel uit? dan zou ik het misschien wel doen. of als het geregend heeft

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 15:22

hij glijd normaal gesproken niet snel uit...

Ik heb nu 2 soorten kalkoenen liggen...
-De gewone standaard stompe kalkoenen en dan wel de grote soort...
-Pony kalkoenen met een puntje... voor als het straks droog is...