Ik kan niet kiezen welke scheermachine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sarretje81

Ik kan niet kiezen welke scheermachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:46

Hoi Allemaal, ik ben toe aan een nieuwe scheermachine voor paarden want de constanta die ik nu heb is een waardeloos ding en heb ik al veel problemen mee gehad.

Ik heb er in princiepe heb ik er drie op het oog
http://www.macrovet.nl/heiniger-progress-p-2156.html Ik lees hier en daar dat deze wel goed is maar ik vind hem er wel plastic uit zien.
http://www.macrovet.nl/liscop-lite-paardenscheermachine-p-2248.html deze vind ik ook wel mooi en ziet er beter en degelijker uit dan de heiniger, en volgens mij is Liscop wel een goed merk uit duitsland. En als laatste deze http://www.macrovet.nl/liscop-powerclip ... -1797.html
Ook een liscop maar dan een grotere uitvoering.

Hebben jullie ervaring met een van deze machines laat het dan even weten dan kan ik misschien wel een goede keuze maken.

Groetjes Sarretje

Kaspar

Re: Ik kan niet kiezen welke scheermachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:04

Ik heb geen ervaringen met bovenstaande machines.

2 weken geleden heb ik een scheermachine van het merk Pfiff gekocht bij Agradi. Leuk geprijst ding, ziet er in het echt erg goed uit en scheert prima door hele dikke vachtjes heen. De messen zijn van gehard staal en kunnen ook gewoon geslepen worden.

Sarretje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:26

Die machines ken ik wel, maar volgens mij is het made in china en dat is niet echt wat ik zoek. ik ga liever voor een van de top merken.
Want uit ervaring heb je daar uiteindelijk op lange termein wat meer plezier van. Ik heb namelijk slechte ervaringen met de kwaliteit uit china

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:50

Nee hoor er staat made in Germany op.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:19

Ik heb een Liscop super 3000, niet helemaal wat jij vermeldt, maar hij doet het prima, alleen na een 3/4 pony scheren vind ik hem wel zwaar worden, maar dat kan denk ik niet anders, de motor heeft een bepaald gewicht/

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:03

ik heb de heiniger progress sinds dit jaar, afgelopen winter 15 paarden mee geschoren. Daarvoor had een grote/zwaardere machine (Aesculap). Maar die Heiniger doet er niet voor onder, scheert heerlijk makkelijk en snel. Loopt niet warm en qua gewicht heel goed te hanteren. Omdat hij wat "sierlijker" is gemaakt kom je ook bij de lastigere plekjes. Normaal gebruikte ik veel mijn opscheermachine voor lastige plekjes, maar deze is zo licht en stil dat ik er ook het hoofd/oren en kootholtes mee kan scheren. Ik wil niks anders meer :D.

De Heiniger is zo licht door een speciale motor, maar doet niet onder aan de zwaardere machines.