Jullie paarden het ook zo koud?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Jullie paarden het ook zo koud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 19:23

Hebben jullie paarden het vandaag ook zo koud?
Ik haalde die van mij uit de wei en stond te rillen. Morgen meteen maar een regendeken kopen.

Mootje

Re: Jullie paarden het ook zo koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:25

Mijn paard heeft ook buiten in de regen gestaan. De haren stonden niet overeind en hij was niet aan het rillen. Hij wilde eigenlijk niet eens naar binnen toe!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:26

Ja de mijne ook. Maar die is ook vorige week geschoren omdat die (dachten ze maar was het niet) luis had. Hij stond gisteren ook rillend buiten. Gou naar binnen gehaalt en droog gemaakt. Vandaag een regendekentje gekocht nu staat die weer lekker buiten :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:26

Ja die van mij had het ook koud, daarom staat hij nu tijdelijk weer met een ongevoerde regendeken buiten zolang het blijft regenen. Morgen schijnt het weer droog te worden dus gaat de deken ook meteen weer af.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:27

Mijne niet, maar gisteren hadden we bibberende haflinger op stal, nou ja, buiten...

Die had constant binnen gestaan (hele winter), stond nu 24/7 buiten, sinds 4 dagen.
En tja, die had het gewoon koud. Drijfnat geregend en het droogt nu ook niet.
Dus afgedroogd, naar binnen gezet onder dekentje laten drogen.
Is nu weer happy. (staat nu nog binnen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:31

Ja, ze voelen kei koud aan, hebben bolle ogen, zitten niet lekker in hun vel, kan ook niet als ze zeiknat zijn en dan die koude wind, terwijl ze net gewend waren aan de warmte.

Maar over 2 daagjes wordt het al beter....

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:33

Russel, je laat ze nu toch niet zo buiten staan hoop ik? :=

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 19:36

Dus de mijne is niet de enige :o
Raakte al een beetje in de stress haha :o ( is me eerste eigen paard )
Ze staat nu heerlijk binnen droog en weer warm. Ga morgen meteen een regendeken halen voor als het weer dit weer is.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:58

Vanmiddag alle paarden naar binnen gehaald omdat ze stonden te rillen van de kou op de wei. Er was er maar 1 die het niet koud had, de rest hebben we met fleecedekentjes en hooi binnen gezet. Ik zal een paard niet snel binnen halen vanwege het weer maar zoals dit heb ik ook nog nooit meegemaakt. Mijn pony heeft niet snel last van de kou maar met die warmte afgelopen weken was hij zijn hele wintervacht al kwijt en dan is dit weer toch wel ineens weer heel erg veel te koud met regen en wind :\ . Hij voelde ook echt ijskoud aan en kwam helemaal tegen me aan gekropen om warmte te zoeken, zoiets doet hij anders nooit := .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:59

De mijne staan ook te rillen.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:01

Gisteren stond de mijne helemaal te trillen heb hem dus toch nog maar even een regendeken om gedaan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:02

IcePrincess schreef:
Vanmiddag alle paarden naar binnen gehaald omdat ze stonden te rillen van de kou op de wei. Er was er maar 1 die het niet koud had, de rest hebben we met fleecedekentjes en hooi binnen gezet. Ik zal een paard niet snel binnen halen vanwege het weer maar zoals dit heb ik ook nog nooit meegemaakt. Mijn pony heeft niet snel last van de kou maar met die warmte afgelopen weken was hij zijn hele wintervacht al kwijt en dan is dit weer toch wel ineens weer heel erg veel te koud met regen en wind :\ . Hij voelde ook echt ijskoud aan en kwam helemaal tegen me aan gekropen om warmte te zoeken, zoiets doet hij anders nooit := .

Idem hier, wij halen ze ook echt niet snel naar binnen, regenbuitje overleven ze wel .. Maar ze stonden nu echt gigantisch te rillen gewoon. En ook echt drammen dat ze naar binnen wilden . ( Ze krijgen buiten eten, dus ze willen niet naar binnen voor eten .. ) Maar die overgang is ook echt belachelijk. Paar dagen geleden stond ik in een korte broek en topje te zweten, nu ga ik echt niet zonder winterjas en warme schoenen naar buiten .. Laat staan de paarden die ook zonder deken buiten staan met een groot deel van de wintervacht er al af ..

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:03

de paardjes van mij niet

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:04

Ze stonden hier ook allemaal te bibberen. Verschillende leeftijden. Van 24 tot 3 jaar. Komt door de aanhoudende regen in combinatie met de wind.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:04

Mijn jonge hengst is vast heel sneu nu...
Hij is zondag van z'n groepshok naar de weide verhuisd, direct die regen op z'n lijf etc.
Wel een beetje sneu, maar op stal halen is echt niet mogelijk zo uit een koppel jonge hengsten :n
Hopelijk heeft ie weerstand genoeg :(:)

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:05

De mijne stond op stal met een zomerdekentje op en was vanmiddag koud onder zn deken en haren in zn hals stonden overeind.
Ik heb mooi zn luik dicht gedaan en de schuifdeur!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:06

hier stonden de 2 oudjes ook even in het land. heb ze na een half uur binnen gehaald want ze stonden te rillen.
Heb flink hooi gevoerd en einde van de middag was het over. Geen deken opgedaan dus.

Als het goed is wordt het morgen beter. Mocht het toch nog erg fris zijn of regenen dan gaan de regendekens om zodat
ze naar buiten kunnen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:07

De mijne heeft het nóóit koud eigenlijk, woont al tijden 24/7 buiten en tot voor de winter ook nog eens zonder schuilstal. Maar na onze eerste endurancewedstrijd gisteren, stond ze daarnet inderdaad flink te bibberen. Heb haar opgewarmd met een deken en een schep muesli, wat gemasseerd en weer lekker de wei op gejopt. Ze kan binnen in de schuilstal, ze heeft voldoende te eten, komt wel goed...

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:10

Daarom heb ik de bucas rain weer een paar dagen op. En al die kou op de spieren is ook niet ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:10

Hier hebben ze het niet koud. De ene heeft een regendeken om en voelt daar lekker warm onder. (zonder verkleumt hij wel) de ander heeft helemaal nergens last van. Lekker met de kont in de wind staan ze nu hooi te eten, ze krijgen wel wat meer dan normaal en zijn wat actiever dan gewoon maar zijn daardoor niet koud. Staan ook gewoon 24/7 buiten.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:11

Die van mij had het ook erg koud, had wel der waterafstotende winterdeken opgedaan maar ze is het dan toch niet meer goed gewend die regen en kou..

deborah28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:12

Die van mij heb ik ook lekker een regendeken op gedaan, stond ook te bibberen in de regen!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:13

Die van mij en mijn zus hebben nu ook weer hun ongevoerde regendeken op. Die van mijn zus zit dusdanig slecht in het haar dat deze het gewoon koud had. Was tot op de huis nat. Heeft de hele winter geen deken opgehad. Hij verhaard erg slecht dit jaar: Lees winterhaar slechte kwaliteit, zomer haar niet tot nauwelijk en hij is oud. Dus maar het zekere voor het onzekere genomen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:16

Mijn paarden hebben het niet koud, maar staan dan ook sowieso 's avonds binnen en ze hebben een wat dikkere deken op.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:28

Die van mij stond zaterdag ook te rillen buiten, heb dus maar weer een regendekentje opgedaan.