Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)zwelgje27 schreef:Nee, kan ik niet. Ik heb namelijk ff op de site van Fly-Free gekeken en daar zeggen ze bij de FAQ's over de deken die nu geleverd wordt het volgende:Kun je beoordelen of de deken dik is en dus warmer zal zijn in de zomer dan bijv. de pagony..? in ieder geval bedankt voor je tips en ervaring!
Fly-Free! schreef:De deken die nu verkocht wordt is dus, conform het vermoeden dat ik in mijn eerste post al uitsprak, in twee jaar tijd alweer behoorlijk geëvolueerd ten opzichte van degene die ik heb.Wat zijn de verschillen met de deken van 2007?
Er zijn een groot aantal aanpassingen gemaakt. Hierdoor is deze deken van 2009 veel beter geworden dan de deken van 2007 en 2008.
Het eerste wat veranderd is was de stof. Wij hebben nu een Rip-Stop stof toegepast dat behandeld is met een waterwerend middel. Uw paard wordt niet meer nat in de regen, maar raakt wel zijn zweet kwijt! De boegband is naar voren verplaatst waardoor de deken niet meer naar achteren kan afglijden. Zo ontstaat er nooit meer druk op de schoft van uw paard en zit de deken altijd goed. De gebruikte elastische banden zijn sterker dan voorheen. Deze zullen nooit meer slap komen te hangen.
Het masker is radicaal veranderd! Wij hebben vele testen uitgevoerd op het nieuwe masker, dat nu alleen nog maar bestaat uit de vertrouwde stof met een nieuw gaas dat erg sterk en vormvast is. Het komt niet tegen de ogen van uw paard. Als laatste is het omdoen een stuk eenvoudiger geworden: Er is voldoende ruimte achter de oren gecreëerd zodat het masker vrij eenvoudig over het hoofd getrokken kan worden. Een elastisch bandje zorgt er verder voor dat het masker achter de oren wel op zijn plaats blijft.
Rieja schreef:Er zit idd een uierflap bij maar voor mijn paard zit die veel te strak...die heb ik er dus niet om. Het buikgedeelte is wel vrij lang dus daar redt ze het mee.
ieder paard is natuurlijk weer anders, dus zo'n deken kan niet overal op ingericht zijn, maar wat mij betreft zijn de beperkte verstelmogelijkheden (ook bij de bevestiging rond de achterbenen, zeg maar de bilriemen) het enige minpunt aan deze deken.
Dus dan maar even creabea doen in paint
Ben wat dat betreft niet zo'n tekenwonder maar goed, ik hoop dat het duidelijk is.