onderdeken voor eczeemdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koetje28

onderdeken voor eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 08:05

Mijn Paardje staat 24/7 buiten met haar boetteczeemdeken op, nu wordt het volgende week weer
wat kouder en gaat het regenen.

Heeft iemand tips of ideeen of ik er beter een waterdichte onderdeken onder kan doen (bv van rambo)
of een (on)gevoerde regendeken overheen....

Anoniem

Re: onderdeken voor eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:11

Je kan er een regendeken overheen doen, maar een paard kan wel wat hebben hoor :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:40

Je kan beide wel doen, een waterdichte lite deken kan er over heen, maar je kan er ook een waterdichte rug liner onder doen.
De combi met de waterdichte lite deken zal zijn dat je paard het warmer zal hebben dan met de waterdichte rug liner, maar dit lijkt mij ook wel logisch (2 verschillende dekens).

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 15:44

bedankt voor de tips!!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:08

Er overheen lijkt mij, zo helpt de eczeemdeken anders toch ook weinig en wordt ie helemaal uitgerekt. En als je hem erover doet wordt je eczeemdeken ook niet nat en heeft het paard er ook geen last van, behalve op de hals dan.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:13

Er is een speciale waterdichte onderdeken voor (waterproof rug liner), niet alleen voor de SH, maar ook voor de andere Horseware vliegendekens, op de Amigo Mio na, daar kan die speciale waterdichte onderdeken niet onder.
Hierdoor wordt er niets uitgerekt of iets in die geest ;)