Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
veersche schreef:Spray's waar herthoornolie inzit zijn de allerbeste en werken heel erg goed tegen vliegen en dazen.
Het stinkt wel maar dat denken de vliegen en dazen ook. Ik vind het belangrijker dat mijn paard rustig kan lopen dan dat ik het vind stinken...
Niet alle producten waar dit inzit geven af. een groot gedeelte is bruin van kleur en zie je dus ook op lichte paarden maar er zijn nu ook producten die wit/transparant van kleur zijn en die geven dus niet af.

ateo schreef:Een tip: maak een mengsel van 1/3 azijn, 1/3 dettol, 1/3 water en sprayen maar. Helpt echt goed en ruikt niet zo vies.
IKbenEllen schreef:ateo schreef:Een tip: maak een mengsel van 1/3 azijn, 1/3 dettol, 1/3 water en sprayen maar. Helpt echt goed en ruikt niet zo vies.
Jij woont vast niet in het zuiden van het land![]()
Eigenlijk helpt helemaal niks... spray helpt maar even, en geloof me, ik heb alle merken gehad![]()
Een vliegendeken is nu goed te doen, maar als het warm is vind ik het ook geen oplossing, beesten zweten zich het ongans. Zou ik alleen doen met een paard dat echt hysterisch reageert op muggen / dazen.
Dubbelsprong schreef:Ik heb al verschillende merken vliegensprays gebruikt, maar de ideale vliegenspray heb ik nog niet gevonden. Óf het stinkt, óf het vlekt, óf het werkt te kort. Kreeg van iemand de tip om knoflooksnippers door het voer te doen. Gaat je paard wel van stinken, maar het is wel effectief in combinatie met je vliegenspray.
.
)...