ervaring met vliegenspray?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mexlovenoa

ervaring met vliegenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 18:59

hoi,

ik hoop dat het hier goed staat. ik ga morgen namelijk buiten rijden. nu zijn de vliegen en dazen er al weer. ik heb dus vandaag vliegenspray gekocht '' grand national anti vlieg en mug'' heeft hier iemand ervaring mee? helpt het? spoel je na gebruik je paard af? geeft het af? enzz.

Groetjes!!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:14

dat is toch de vliegenspray van de Welkoop-Boerenbond?
volgens mij zit daar hertshoorn olie in, en laat dus af! Niet op wit spuiten! afspoelen weet ik niet, lijkt mij niet nodig. Werkt verder prima! (voor zover een spray werkt tenmminste;) )

ik gebruik liever Vee-rust.
Laatst bijgewerkt door kehdra op 24-04-10 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

aurae_

Re: ervaring met vliegenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:17

Persoonlijk vind ik dat die vliegenspray nogal stinkt. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als de paarden de wei in gaan, als ik ga rijden gebruik ik een andere. Deze geeft wel af op de dekjes, tenminste als ze licht van kleur zijn... Uitspoelen is niet nodig geloof ik, na een paar uur is het denk ik toch wel uitgewerkt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:21

Ik haal altijd anti vlieg bij het kruidvat, zo doe ik het al jaren. Veerust is ook fijn alleen niet elk paard kan de spraybus verdragen.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:22

Spray's waar herthoornolie inzit zijn de allerbeste en werken heel erg goed tegen vliegen en dazen.
Het stinkt wel maar dat denken de vliegen en dazen ook. Ik vind het belangrijker dat mijn paard rustig kan lopen dan dat ik het vind stinken...
Niet alle producten waar dit inzit geven af. een groot gedeelte is bruin van kleur en zie je dus ook op lichte paarden maar er zijn nu ook producten die wit/transparant van kleur zijn en die geven dus niet af.

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 20:31

veersche schreef:
Spray's waar herthoornolie inzit zijn de allerbeste en werken heel erg goed tegen vliegen en dazen.
Het stinkt wel maar dat denken de vliegen en dazen ook. Ik vind het belangrijker dat mijn paard rustig kan lopen dan dat ik het vind stinken...
Niet alle producten waar dit inzit geven af. een groot gedeelte is bruin van kleur en zie je dus ook op lichte paarden maar er zijn nu ook producten die wit/transparant van kleur zijn en die geven dus niet af.

de spray die ik heb is wel bruin van kleur, maar mijn paard is zwart. dat zal dus denk ik niet zo opvallen:P. verder doe ik gewoon een oud denkje op. bedankt voor je reactie! :o

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:43

de vliegenspray werkt meestal maar een half uur, je hoeft het er niet af te halen maar wil je echt je paardjes helpen koop dan een vliegendeken of gewoon een zomerdeken

__thalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:06

Ik zou vooral als je last heb van dazen een vliegendeken gebruiken! Een vliegenspray werkt vaak niet lang genoeg!

makkie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:08

cosojo olie dat werkt echt het beste maar je kan het niet over al verkrijgen.
het eerste jaar dat ik het gebruikte deed ik het onverdunt nou geen vlieg of daas te bekennen maar dat werd wel heel duur.
plus je kan het ook op je eigen spuiten zodat je zelf ook niet gestoken word.

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 00:17

Een tip: maak een mengsel van 1/3 azijn, 1/3 dettol, 1/3 water en sprayen maar. Helpt echt goed en ruikt niet zo vies.

ebn830

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:12

Ik gebruik id ook gewoon spul van het kruitvat en heb nu spray van de decathlon die werkt ook prima. Alleen tegen het einde van de rit wel uitgewerkt maar ze zweet dan ook flink.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:51

Ik gebruik zelf altijd bremse bremsen dat werkt ook echt super!

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 02:22

Ik zou idd ook een vliegendeken gebruiken, je hebt veel minder last van de vliegen en dazen.

Alphabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:21

Ik gebruikte ook altijd spul met hertshoornolie (zit volgens mij ook in Bremse Bremse) en werkte super.
Vliegendeken werkte helaas niet bij mijn knollie, die zakte altijd af of de gaten zater erin :)

SophieMPL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:43

Ik gebruik meestal de vliegenspray van decathlon en moet zeggen dat ik er wel tevreden van ben! :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:02

ateo schreef:
Een tip: maak een mengsel van 1/3 azijn, 1/3 dettol, 1/3 water en sprayen maar. Helpt echt goed en ruikt niet zo vies.

Jij woont vast niet in het zuiden van het land :D

Eigenlijk helpt helemaal niks... spray helpt maar even, en geloof me, ik heb alle merken gehad ;)
Een vliegendeken is nu goed te doen, maar als het warm is vind ik het ook geen oplossing, beesten zweten zich het ongans. Zou ik alleen doen met een paard dat echt hysterisch reageert op muggen / dazen.

sophie444

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:59

gewoon lekker veel opspuiten en laten zitten, niet op het hoofd spuiten maar dan met een een doekje of spons.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:40

Hier gebruiken we eigelijk altijd zelf gemaakt spul. Goedkoop en beter dan al die onbetaaldbaar dure flessen van een halve liter waar je 2,5 dag mee doet.

Maar goed een vliegendeken is nog altijd wel de goedkoopste en beste oplossing denk ik.

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:51

IKbenEllen schreef:
ateo schreef:

Jij woont vast niet in het zuiden van het land :D

Eigenlijk helpt helemaal niks... spray helpt maar even, en geloof me, ik heb alle merken gehad ;)
Een vliegendeken is nu goed te doen, maar als het warm is vind ik het ook geen oplossing, beesten zweten zich het ongans. Zou ik alleen doen met een paard dat echt hysterisch reageert op muggen / dazen.

Toevallig woon ik WEL in het zuiden van het land ;)

_Switch_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:48

Ik maak het altijd zelf :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:58

ik gebruik een vliegenrijdeken en nog eens vliegenspul, ik heb die van cojosol, werkt heel goed, je hebt verschillende soorten en de allerbeste ( stinkt wel verschrikkelijk) kan ik niet gebruiken omdat dat vlekken maakt op wit en ik heb een witte.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:33

Ik heb altijd dazenspray, en daar zit ook hersthoornolie in.
Stinken dat spul aaachhh :+ Maar het werkt wel goed.
Ik heb ook welleens vee-rust gehad, idd ook fijn :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:56

Ik heb deze vliegenspray ook en hij werkt echt goed. Alleen stinkt het verschrikkelijk.

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:41

Ik heb al verschillende merken vliegensprays gebruikt, maar de ideale vliegenspray heb ik nog niet gevonden. Óf het stinkt, óf het vlekt, óf het werkt te kort. Kreeg van iemand de tip om knoflooksnippers door het voer te doen. Gaat je paard wel van stinken, maar het is wel effectief in combinatie met je vliegenspray.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:47

Dubbelsprong schreef:
Ik heb al verschillende merken vliegensprays gebruikt, maar de ideale vliegenspray heb ik nog niet gevonden. Óf het stinkt, óf het vlekt, óf het werkt te kort. Kreeg van iemand de tip om knoflooksnippers door het voer te doen. Gaat je paard wel van stinken, maar het is wel effectief in combinatie met je vliegenspray.

Stinken doet het in de meeste gevallen altijd ;).

Ik koop haast nooit vliegenspray, maar ik denk dat ik het nu maar een zelf ga maken. Ook voor het rijden, want mijn pony heeft er duidelijk last van de vliegen enzo. Maar kan ik er het beste alleen dettol azijn en water bij doen? Of ook citronella (ik weet niet echt hoe je het schrijft :+)...