Scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:10

Hallo,

Ik vroeg me af of het raar was om je paard nu nog te laten scheren?

Ik heb namelijk een (dravers)merrie die nog heel erg dik in het haar zit.
Ze staat dag en nacht buiten (wel met deken) maar ze raakt het haar nog lang niet kwijt.
Ja ze haart wel, maar haar vacht blijft dik.
Met rijden heeft ze er ontzettend last van, omdat ze haar warmte niet kwijt kan.
Dus ik zou haar graag laten willen scheren.. maar ik weet niet of dat nu verstandig is oid.

Groetjes..!

CCindy

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:26

Volgens mij kun je nu beter niet meer scheren, maar ik heb er weinig verstand van. Je kunt hem ook gekookt lijnzaad bijvoeren, daar verharen ze sneller door :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:27

natuurlijk kun je haar nog laten scheren nu, en haar vacht zal er afgaan. Maar waarom denkje dat zo lang haar vacht houd? omdat ze het misschien bibberkoud heeft buiten. Ik weet niet wat voor deken zij opheeft? maar om haar dan ook nog te laten scheren. moetje toch weer een dikkere deken opdoen.
Ik zou het even afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:25

Gekookte lijnzaad voer ik al ;)
Ze heeft een 300 gr deken op!

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:53

je moet eerst goed kijken naar je paard. overdag kan een paard nu zxo goed al zonder deken op stal en 'snachts met een zomerdeken (150 of 0 gram) deken als ze op stal staan. buiten uiteraard dikker zeker voor de nacht want het vriest soms nog. dus de vraag om te beoordelen of het slim is om te scheren hangt af van wanneer en hoe lang staat ze buiten? en altijd met een 300 gr deken op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:51

altijd 300 gram ja, en altijd buiten!
Overdag als het lekker is, zonder deken!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:25

's Nachts is het nog heel fris, geen wonder dat ze dus nog een dik vachtje heeft :) Van het weekend wordt het warmer

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:45

buiten met 300 gram voor de nacht is prima, overdag idd als het lekker is de deken af doen anders is het zo warm. Ik zeg gewoon gaan scheren en desnoods een halsdeken op voor de koude nachten!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:46

gewoon even geduld hebben, dat haar gaat er wel af. Het zit er nu niet voor niets nog aan :D