Vliegenmasker met neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xKatjj

Vliegenmasker met neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:34

Hoi,

Ik ben van plan om voor mijn paard een vliegenmasker met neus te kopen. Niet tegen de vliegen, maar tegen de zon :D

Heeft iemand ervaring met zulke vliegenmaskers en die ze (ook) tegen de zon gebruikt? Er staat bij dat het UV werend is, maar valt het neusstuk wel helemaal over de neus?
En de maten... Een maat M zal voor een grote E-pony wel genoeg zijn denk ik? Normaal heeft hij een kleine cob van halster.

(Bij Divoza bij verzorging en onderhoud -> vliegenmiddelen -> laatste pagina, het vliegenmasker met neus.

Tanja

Re: Vliegenmasker met neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:54

VSW-->SV

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:56

let er wel op dat het geen slappe gaas stof is!
Dat gaat op de ogen duwen,als je van dat stijve gaas hebt dan gaat het goed die zijn nml goed voorgevormd.
Ik heb ze ook voor mn fjord in de maat cob,werkt perfect zowel tegen vliegen als tegen zon.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:57

ik gebruik het in de zomer altijd ik haal hem bij equimatch , weet niet of dat dichtbij voor jou is ?
die is niet UV werend , maar een stuk goedkoper en werkt ook prima !
geen verbrande neus meer :D ben er heel positief over !

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:58

heb het masker net bekeken,lijkt mij niet zo'n goeie das precies wat ik bedoel met die slappe stof.
Dan heb je kans dat de ogen van je paard geirriteerd raken!

deze heb ik altijd:

http://www.huppa.nl/18296-vliegenhoofdjes-maskers

Masker anti vliegen en pollen zeer sterk
5119
Biedt een superieure bescherming tegen insecten zonder belemmering van het paard op geen enkele manier. Gemaakt van speciale stof waarvan ongeveer 70% van de UV-straling absorbeerd, gemaakt met klittenband.
€ 12,98

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:17

@ JSCAA: ik weet niet waar de equimatch zit, heb er nog nooit van gehoord iig :P

@ funnyhorses: gaat dat masker dat jij hebt echt goed over de neus en ook goed langs de zijkant? Want op het plaatje lijkt het alsof de zijkant van de neus nog blootligt (je bedoelt toch het 4e masker, die witte?)

Ik heb op de site van equimatch gekeken, daar staat dit ding: http://www.equimatch.nl/default.asp?pageid=228&artdetail=S663E%2Dzwart%2DCop. Maar helpt dit wel tegen de zon? Dit lijkt me eerder een vliegenmasker. Maar ik heb eigenlijk nog liever iets zonder oren en dat heeft deze dus.

http://www.equimatch.nl/default.asp?clusterfilter=1532&pageid=228& En ik denk dat jij deze bedoeld? Helpt deze wel tegen de zon? Want dan helpt die hierboven denk ik ook wel ertegen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:41

ja die gaat ook langs de neus hoor.
Maar de zon zal denk ik niet aan de zijkant van de neus branden hoor.
Waarom persee tegen zon?Wat mankeerd je paard?

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:43

Ik heb ook zo'n vliegensmasker met neus van slappe stof, vind dat hij bij de ogen inderdaad erg drukt.
Had hem ook gekocht voor zijn enorme witte neus, maar moet hem toch elke dag insmeren met factor 50.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:50

ik kan jullie die maskers van Huppa wel aanraden hoor!
Ben er zelf erg tevreden mee en sterk dat die dingen zijn!!!

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:52

Hij heeft een roze neusje die verbrand, vorige zomer ging ik er elke ochtend heen om hem in te smeren met factor 50. Nu wil ik eigenlijk ook zo'n vliegenmasker wat de neus beschermt, wss ook nog met zonnebrandcreme erbij, zodat hij optimaal beschermd is. Want hij verbrand echt supersnel :oo
En hij verbrand juist ook langs de zijkant van zijn neus, als de zon van voren komt komt daar toch ook zon? Maar zit dat vliegenmasker dan ook langs de zijkant of niet?

Deze spreekt mij wel aan van de site: http://www.huppa.nl/vliegenhoofdjes-maskers/7924-masker-rijden-zwart-pony.html
Het ziet eruit alsof die wel langs de neus gaat ook :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:15

ik kan alleen zeggen dat ie bij mn fjord met dr dikke toeterneus goed past!!! :=
Maatje cob zal voor jouw beestje ook goed passen.