Exceemdeken en regen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jillie1994

Exceemdeken en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:48

Mijn fries heeft zomerexceem en draagt nu al de deken, beetje vroeg maar beter te vroeg dan te laat. Maar hoe doen jullie het als het regent?

rostanfan

Re: Exceemdeken en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:33

gewoon een ongevoerde regendeken erover heen bij deze temperaturen. Als het hoog-zomer is en erg warm dan laat ik hem gewoon nat regenen (is dan meestal erg snel weer droog).
De mijne staat nu ook buiten met zijn deken + regendeken.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:40

Mn haf staat nog niet met zn ZE-deken, maar van zodra dat wel zo is, laat ik t gewoon zo :) Droogt supersnel en zo koud is het niet meer. 's Nachts gaan ze toch op stal :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:46

wij hebben een merrie bij ons op stal ook deze week voor het eerst een ze-deken opgedaan, enja, vandaag regende het dus wij even naar de winkel gebeld. In principe kan het geen kwaad zolang het niet afkoeld, dus als het gewoon wat buien zijn en dan de zon terug is er geen probleem.

Nuja, de andere paarden blijven langer nat dan zij met der deken, dus volgens mij is er niet echt zo'n probleem als het eens gebeurd. Maar als het langdurig is, toch maar een regendeken er op. Die van ons gaan ook snachts op stal.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:50

Bij weinig regen blijft ze zelfs droog onder haar ZE-deken (leuke afkorting btw :+ ), maar als het inderdaad erg regent gewoon ongevoerde regendeken erop.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:57

Ik heb er twee onder een exceemdeken, en haal ze met flinke regendagen er gewoon af, de muggen doen dan toch niet zoveel. Mijn paarden staan s winters ook zonder deken buiten, en die kan ik dus niet s zomers ineens onder een dubbele deken gaan zetten.
Het is wel bekend dat ze onderkoeld kunnen raken van een kletsnatte deken. Vooral de Boett droogt erg langzaam (doet er soms wel een dag over), ik heb de ander onder een Divoza goedkope, die is wel snel droog, maar die moet ik ook nog wel eens uithangen. Met name de buikflap blijft erg lang nat.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:03

mijn haf staat nu ook al met ze deken om.
ik heb z'n goedkope van de divoza, met een uurtje of 3 is die na een flinke regenbui wel weer droog.(als je de deken op laat teminste)
als je de deken uithangt dan duurt het wel 2 dagen voordat het droog is. ik zouu de deken met een paar spetters niet gelijk af doen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:39

Kennis van mij heeft een exzeem deken waar een regendeken onder kan. (kan ook zijn erover maar dacht eronder omdat dat juist niet logisch is :P )

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:41

Als het warm is zoals in de zomer dan laat ik de exceemdekens gewoon om met regen, die drogen wel weer op. Nu het wat frisser is doe ik ze een regendeken om met een losse hals. Dan weet ik zeker dat ze geen last van de vliegjes hebben. Eventueel kun je ook een regendek over de exceemdeken doen als het fris is.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:55

Meestal gebruiken we een exeemdeken alleen in de zomer/lente als het niet regent! Maar je kan m best nat late regenen! of je doet idd een regendeken met hals op als het regent! Hept ook wel! :o
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-04-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [b][/b]tags verwijderd, gebruik dit aub alleen om iets te verduidelijken, niet om een hele tekst in bold te plaatsen.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:50

die van mij heeft hem met regen gewoon om.
nu staat ze snachts nog op stal dan gaat hij mee om ten drogen.

zomer droogt hij door de zon wel

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:08

HAR-->SV

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:41

Die van mij staat al 6 jaar onder de exceemdeken vanaf april tot oktober.Hij heeft nog nooit een regendeken erover heen gehad omdat de exceemdeken heel snel droogt als de regen stopt.
De regendeken sluit alles af en de exceemdeken kan dan niet meer ademen dan zou je paard weleens kunnen gaan zweten en dat kan dan niet weg. Een paardenvacht sluit zich voor regen dmv het aanwezige vet op de huid.De exceemdeken stoort het paard niet in dit proces omdat het luchtig is.

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:44

je doet dan of de regendeken op of de exceemdeken. Met regenachtig weer is de cullicoidesmug niet actief.Die mug slaat kapot door de druppels omdat hij klein en kwetsbaar is.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:44

Ik laat de deken gewoon nat worden. Hij droogt erg snel dus heb niet het idee dat ie er last van heeft.

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:46

Voorheen heb ik altijd alleen de exceemdeken erop gehad. Maar omdat het hier in het prachtige Nederland soms dagen aan een stuk regenen kan, had ik tot zaterdag een ongevoerde regendeken over zijn exceemdeken. Nu de temperaturen hoger zijn heb ik de regendeken eraf gehaald.