Ik heb er nu een 340 gr opliggen maar zie dat de temperatuur behoorlijk aan het stijgen is buiten. Is dit nu te warm, moet de 200gr al op? Maar over een paar dagen vriest het weer een beetje, en de hele tijd omwisselen lijkt me niet goed. Wat zal ik doen?
Ik wacht tot de temperatuur omhoog gaat, en niet meer zakt tot het vriespunt. Zolang het iedere keer weer onder nul is, heeft het niet echt zin om dekens te wisselen. Beetje koud voor de paardjes
toen het echt nog hard vrieste had die 3 dekens om nu nog maar 1 ik zat woensdag denken om er 1 af te halen gelukkig gedaan maar de volgende dag stond die wel aardig te zweten onder die nog maar 2 dekens dus nu staat hij onder 1 niet zo heel dik deken hij voeld gewoon lekkerwarm onder het deken dus als het koud word dan doe ik er wel weer een deken bij. ik kijk gewoon en voel of hij het warm heeft en zo leg ik de deken er op na hand van het weer
Mijn ongeschoren EV staat sinds woensdag onder een teddy/fleecedeken.. Daarvoor een 150grams deken en 200 grams deken.. Maar nu zie ik dat de temperatuur weer onder 0 gaat 's nachts dus denk dat ik weer moet/ga wisselen.. Pff zo moeilijk dit......
Ik heb dit jaar voor het eerst een deken gebruikt bij mijn paard, ze krijgt namelijk amper winterhaar... ze heeft 250 gram op.. maar ik weet echt ni wanneer het er nu af mag... Nu is de temperatuur weer warmer, maar eind volgende week zou het s'nachts toch weer goed onder het vriespunt zakken... (in België wel te verstaan) Ik heb ook geen deken voor zo tussenin en het wisselen is ook een heel gedoe natuurlijk. Ik neem me voor om zosnel als het niet meer vriest het deken eraf te halen, heb toch altijd het idee dat paarden liever 'bloot' lopen..
Ik heb nu nog een 300 grams opliggen, als de temperatuur snachts niet meer zo hard daalt, doe ik de 200 grams op. Ik doe het wel een beetje op mijn gevoel, vind het altijd wel een beetje moeilijk wanneer je minder of geen dekens meer opdoet.