Nu nog scheren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Nu nog scheren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 09:52

Ik scheer paarden, als bijbaantje, ik ben deze week nou al 2 keer benaderd door mensen die willen dat ik hun paard kom scheren, ben ik heel gek als ik zeg dat ik dat nu niet meer doe, omdat ik dan de zomervacht ook kapot scheer?

En wat zijn de gevolgen van de zomervacht eraf scheren?

Liselot

Re: Nu nog scheren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:59

de gevolgen van de zomervacht eraf scheren is dat je straks met een paard zit waar de wintervacht van uitgevallen is, maar nog geen zomervacht heeft omdat je die ook hebt afgeschoren. je krijgt dus een paard met kale plekken. trekt vanzelf wel weer bij en is ook niet zielig, maar mooi is anders :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 10:00

Ah oke... Nou ja, ik loop natuurlijk wel het risico dat mensen bij mij komen klagen, ik dacht al zoiets dat het beest helemaal geen haar meer zou hebben... Dan begin ik er denk ik toch maar niet meer aan...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:01

tja, je kan het ze op voorhand vertellen. als ze dan beslissen dat ze toch nog willen scheren ben jij niet de schuldige als ze straks een paard met kale plekken hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:04

Maar de zomervacht wordt helemaal niet raar als je nu nog scheert. Ik scheer regelmatig mijn paard vrij laat omdat de een voor de wedstrijden niet op tijd uit zijn wintervacht is en de ander gewoon veel te lang in zijn dikke vacht blijft zitten.

Van de zomer zitten ze allemaal lekker strak in hun zomervacht en is er niks meer van te zien dat ze geschoren zijn. En zo ken ik nog heel veel meer paarden die rond deze tijd geschoren worden die gewoon een nette zomervacht krijgen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:04

Ik heb mijn shetlander ook afgelopen jaar laten scheren,zelfs nog 1 of 2 maanden later in het jaar. Hij komt heel slecht uit zijn wintervacht. Komt doordat hij nogal slechte jaren heeft gehad voor hij van ons werd.Het wordt nu de tweede winter dat we hem hebben dus ik hoop dat het nu wat beter gaat.. Als ik hem niet scheer loopt hij de hele zomer met zijn wintervachtje te zweten... Dat is pas zielig! Hij heeft verder geen last van kale plekken...
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 26-02-10 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 10:05

Toch heb ik ook al verschillende heel lelijke geworden paarden gezien...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 10:06

Haflingertje, het gaat hier niet om pony's die hun haar zelf niet meer verliezen, maar gewoon mensen die hun pony nu nog willen laten scheren... Omdat de pony's zo nat zijn...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:07

Judith_ schreef:
Maar de zomervacht wordt helemaal niet raar als je nu nog scheert. Ik scheer regelmatig mijn paard vrij laat omdat de een voor de wedstrijden niet op tijd uit zijn wintervacht is en de ander gewoon veel te lang in zijn dikke vacht blijft zitten.

ik had vorig jaar een paard met allemaal lelijke kale plekken doordat ik eind feb geschoren had. zag er echt niet uit

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:07

__PSM__ schreef:
Haflingertje, het gaat hier niet om pony's die hun haar zelf niet meer verliezen, maar gewoon mensen die hun pony nu nog willen laten scheren... Omdat de pony's zo nat zijn...

Oh oke dat was niet helemaal duidelijk.. Ik wilde alleen zeggen dat ik ook andere dingen kan bedenken waarom iemand zijn paard geschoren wilt hebben rond deze tijd :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 10:17

Met dat soort dingen heb ik ook geen probleem, ik scheer nu met veel plezier een cushing fjordje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:22

Ondanks dat ik de ervaring van een slechte zomervacht juist helemaal niet heb, ze betalen je toch omdat ze graag hun paard geschoren willen hebben door jou? Je kunt ze toch voorleggen dat in enkele gevallen de zomervacht niet mooi wordt, dan is de verantwoordelijkheid bij hen om verder te beslissen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 10:25

Judith, ze betalen mij inderdaad, maar ten eerste heb ik graag goede reclame, en dus geen kale paarden. ten tweede op het moment loop ik stage, en heb ik al bijna geen tijd, en zou ik het dus zonde vinden om mensen geld te vragen, en dan vervolgens er tijd in te steken en ook nog eens een kaal paard over te houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:28

Dat je goede reclame wilt kan ik me voorstellen maar probeer je eens in de klant te verplaatsen. Jij wilt niet scheren, dan stappen ze waarschijnlijk wel naar een andere die het niet zoveel kan schelen en krijg jij geen positieve waardering. Zo zou je het ook kunnen mee nemen.
(voordat ik mensen tegen schenen trap, ik wil hier echt niemand mee aanvallen)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 10:31

Ik overleg met mijn klanten en als ze aangeven dat het paard al aan het haren is, geef ik aan dat ik ze liever niet meer scheer maar ze beter 2 weken flink kunnen borstelen... Ik heb nog helemaal geen Nee verkocht, wilde gewoon even inventariseren, omdat ik met dit soort dingen zelf geen ervaring heb... Daa rlijkt me toch helemaal niks mis mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:39

Ik zeg toch ook helemaal niet dat er iets mis mee is, of dat je perse moet scheren? :?

Ik geef alleen het advies om je in de klant te verplaatsen en je voor te stellen hoe het over komt als iemand weigert te scheren, of dat een betere reclame op levert. Nogmaals, ik wil je hier helemaal niet mee aanvallen het is alleen maar hoe ik het zie.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 10:40

Ik bedoelde het eigenlijk ook alleen maar als uitleg van mijn kant,niet als aanval op jou hoor :)

Ik heb met de betreffende klanten zowiezo afgesproken dat ik zondag ff bij de pony kijk, want ik heb op hun manege toch wedstrijd :)

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 07:06

wij hebben de pony 2 weken terug nog geschoren , sinds die tijd komt de pony lekker aan , was wat mager ,zo gaat de energie niet in het haar zitten , maar in de groei , en bij ons op stal worden ze ook wel eens laat geschoren geen probleem