Wat is nou een goede staldeken?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

Wat is nou een goede staldeken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:54

Al tijden ben ik opzoek naar een goede staldeken voor mijn E-pony. Omdat zijn huidige staldeken van 220 grams op de schoft begint te schuren moet het een deken zijn met een goede pasvorm.

Mijn oog was gevallen op een Horze Avalanche met high neck, zodat het schuren op zijn schoft (hopelijk) minder wordt, maar helaas is deze deken niet in 185 cm meer verkrijgbaar. Misschien mensen die nog meer verkoopadressen weten?
http://www.ruitershoponline.nl/b_1731.jpg

Ik kwam ook een high neck van Harry's Horse tegen. Hoe is de kwaliteit, pasvorm van de Harry's Horse Highliner van 220 grams?

Als er nog meer suggesties voor dekens met een fijne pasvorm, goede kwaliteit en natuurlijk een beetje betaalbaar zijn, kom maar op! Ik ben de draad wat dekens betreft ff kwijt..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:56

ik zweer bij de Weatherbeeta halve hals dekens,zijn wel waterdichte dekens
de manen blijven mooi
Afbeelding

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:47

Misschien is dit iets voor je, deze dekens hebben een teruggesneden schoft waardoor de schoft vrij komt te liggen. Ook zijn deze dekens rond de borst en hals volledig pas te maken.

# Dura-Nylon® Westcoast Medium Deken - € 79,95
Afbeelding
Een perfect pasvorm, volledige bedekking, Medium Deken

- 420 denier ademende schuurbestendige nylon buitenkant
- 280 grams vulling
- teruggesneden schoft om schuurplekken te voorkomen
- Adjusta-Fit systeem (De deken is volledig pas te maken rond de borst en hals)
- Rechte Buiksingels
- Gesloten Borst met een diepe V Vorm

Verkrijgbaar in de kleuren: zwart, burgundy, navy,groen.
Maten: 172cm, 177cm, 182cm, 188cm, 193cm, 198cm, 208cm, 213cm
De levertijd van deze dekens ligt tussen de 2 en 14 dagen.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=299

# Zenith Heavyweight Stal Deken - € 89,95
Afbeelding
De meest perfect passende deken ooit! Wereldwijd de meest populaire deken.
- 420 denier, ademende, schuurvaste buitenkant
- 450 grams Vulling
- Een buiksingel en beensingels/bilkoorden
- Diepe v-vormige sluiting.

Verkrijgbaar in de kleuren: zwart, burgundy, paars, navy,groen en rood.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=297

Ook verkrijgbaar met een Buikflap
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=313

zap

Re: Wat is nou een goede staldeken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:54

Ik heb de ervaring met Horze dekens dat deze zowiezo al wat meer over de schoft vallen :j. Ik heb zelf de cozy, en dat is een super deken, deze deken ligt niet op de schoft, maar net iets ervoor (dus eigenlijk op de nek). Ook de horseware dekens hebben dit :j

Misschien kan je Horze zelf even mailen/bellen met de vraag of zij nog zo'n deken hebben in maat 185.

Mijn ervaring is overigens ook dat de waterdichte dekens vaak net wat meer naar voren liggen (en dus over de schoft heengaan) en dat juist de staldekens wat op de schoft blijven hangen.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 16:45

Bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad gelezen dat de dekens van Horze mooi ruim over de schoft vallen, net wat mijn paard nodig heeft zodat hij hopelijk minder jeuk heeft, maar ook dat de manen bovenop de schoft ook heel blijven.

Horze zelf heb ik nog niet gemaild of gebeld, dit moet namelijk in het Engels staat er op hun site. Ik heb al 2 verschillende sites gemaild met de vraag of maat 185 nog te bestellen is, maar bij beide sites zijn de Avalanche staldekens niet meer leverbaar.

Toevallig zag ik net bij huppa.nl ook de Avalanche staldekens staan, maar hierbij kon ik geen maat aanvinken. Ik ben dus nog in afwachting van hun mail.

Die Weatherbeeta dekens lijken me ook erg goed, maar deze vind ik wel erg prijzig..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:48

ik heb een horseware amigo staldeken en heb hierbij ook het idee dat het iets verder over de schoft/hoger in de nek valt dan de meeste andere dekens.
voor outdoordekens weet ik dat ze er ook hebben met een "halve" hals of high neck zoals die van Harry Horse. Op foto's zien deze laatste er altijd netjes uit, maar vind persoonlijk de pasvorm van HH niet zo geweldig, maar kan ook aan mijn paard liggen :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:20

De Anky staldekens bevallen mij echt super! Blijven heel erg mooi van kleur en goed van kwaliteit. Pasvorm heb ik van nog geen ander deken zo goed gezien. De Bucas en de QHP schijnen ook super fijne dekens te zijn. QHP schijnt sterke kwaliteit te hebben.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:50

Ik ben erg tevreden over 3 dekens. Ik heb al zeker tig dekens gehad door de (12) jaren heen, van duur tot goedkoop. Echt zoooooveeel beviel echt slecht. Maar deze zijn echte aanraders :D :

- Harry's Horse Highliner, deze gebruik ik echter alleen als onderdeken. Ze zijn lekker licht, warm en comfortabel. Hebben een geweldige pasvorm en een gladde binnenvoering waardoor ze vrijwel niet schuren. Ze bevallen me echt mega goed, alleen zijn ze niet heel sterk en scheuren ze snel.

- Anky staldeken, lekker stevig, goede pasvorm en een lekker grote staartflap en ringejtes voor het bevestigen van een hals. Wel wat zwaar, daarom gebruik ik hem of als enige als staldeken of over de Highliner heen. Niet geschikt als onderdeken.

- Equiline staldekens, super fijne pasvorm, hoog opgesneden, lekker warm en comfortabel, sterke buitenstof en een anti-allergische en anti bacteriele binnenstof. Gebruik ik zowel als onderdeken als alleen als over de Highliner heen.

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:35

ik gebruik de Highliner ook zowel voor paard als pony en ik vind het hele fijne dekens. En net wat Leonieke zegt, ze zijn mooi glad van binnen en schuren niet zo.

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:38

jwbos schreef:
Misschien is dit iets voor je, deze dekens hebben een teruggesneden schoft waardoor de schoft vrij komt te liggen. Ook zijn deze dekens rond de borst en hals volledig pas te maken.

# Dura-Nylon® Westcoast Medium Deken - € 79,95
Afbeelding
Een perfect pasvorm, volledige bedekking, Medium Deken

- 420 denier ademende schuurbestendige nylon buitenkant
- 280 grams vulling
- Rechte Buiksingels
- Gesloten Borst met een diepe V Vorm

Verkrijgbaar in de kleuren: zwart, burgundy, navy,groen.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=299

# Zenith Heavyweight Stal Deken - € 89,95
Afbeelding
De meest perfect passende deken ooit! Wereldwijd de meest populaire deken.
- 420 denier, ademende, schuurvaste buitenkant
- 450 grams Vulling
- Een buiksingel en beensingels/bilkoorden
- Diepe v-vormige sluiting.

Verkrijgbaar in de kleuren: zwart, burgundy, paars, navy,groen en rood.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=297

Ook verkrijgbaar met een Buikflap
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=313

Die van mij heeft 1 zo'n deken (andere komt vandaag binnen:D) En dat is zon super deken!
Ook die van Cattleman zitten erg fijn en zijn niert erg duur!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:56

Ik kan je Weatherbeeta aanraden. Geen schuurplekken of opstaande vacht, geen druk op de schoft als het paard van de grond eet, en ook geen druk bij de boeg. Ook de manen schuren niet af. +:)+

MadameFanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:20

Ik heb de HH Highliner gehad, maar heb hem ondertussen alweer verkocht (wou een waterdicht winterdeken aanschaffen).
Was echt een prachtig deken en goede pasvorm, heb er geen negatieve puntjes over. Of misschien toch eentje: het gevlechtte touw dat vooral voor de sier omheen het deken was kwam nogal snel los.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:28

Ik heb een Harry's Horse Highliner (330gr) en dat vind ik echt een geweldig deken. Zit mijn paard echt als gegoten. Het blijft echt goed liggen en schuurt totaal niet. Ze heeft veel vrijheid bij haar hals en dat de hals wat langer/hoger is, vind ik erg fijn. Ik gebruik het deken wel als onderdeken.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:30

Leonieke schreef:
Ik ben erg tevreden over 3 dekens. Ik heb al zeker tig dekens gehad door de (12) jaren heen, van duur tot goedkoop. Echt zoooooveeel beviel echt slecht. Maar deze zijn echte aanraders :D :

- Harry's Horse Highliner, deze gebruik ik echter alleen als onderdeken. Ze zijn lekker licht, warm en comfortabel. Hebben een geweldige pasvorm en een gladde binnenvoering waardoor ze vrijwel niet schuren. Ze bevallen me echt mega goed, alleen zijn ze niet heel sterk en scheuren ze snel.

- Anky staldeken, lekker stevig, goede pasvorm en een lekker grote staartflap en ringejtes voor het bevestigen van een hals. Wel wat zwaar, daarom gebruik ik hem of als enige als staldeken of over de Highliner heen. Niet geschikt als onderdeken.

- Equiline staldekens, super fijne pasvorm, hoog opgesneden, lekker warm en comfortabel, sterke buitenstof en een anti-allergische en anti bacteriele binnenstof. Gebruik ik zowel als onderdeken als alleen als over de Highliner heen.

Jep de anky's ken iemand die heeft er eentje al 9 jaar ondertussen! enige wat los gingn was een naadje, ! zijn echt super fijne dekens! :D

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:16

just_kiki schreef:
Leonieke schreef:

Jep de anky's ken iemand die heeft er eentje al 9 jaar ondertussen! enige wat los gingn was een naadje, ! zijn echt super fijne dekens! :D

Het oude model vind ik dan juist weer wat minder.
Deze hebben geen staartflap, scherpe randen in de voering van de loopsplit en geen ringen. Ze zijn wel mooi stevig, maar het nieuwe model is echt veeeeele malen beter :D .

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:21

Amigo Insulator is heel fijn. Onze merrie heeft 'm nu al een aantal weken op en de kale plekken op de borst zijn inmiddels weer helemaal begroeid. Al veel dekens geprobeerd maar dit is de enige waar ze geen kale plekken van krijgt.