Ik ben op zoek naar een deken voor mn fries maar heb al verschillende gehad en die waren steeds te smal bij de borst. Dus welke dekens raden jullie aan zonder grote schuurplekken.
ok en weet je een adres die ze verkoopt. en wat is de prijs want mijn fries is een vernieller.
_Tamara
Geplaatst: 02-02-10 18:17
Henk heeft er een deken van global op liggen, zit 'm goed. En hij is ook echt een sloper, maar hij blijft goed. Is ook niet zo duur, nog geen 100 euro.
MiSzNiTa
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-10 19:47
nou 100 euro vind ik vrij duur als ik 2 dekens per winter nodig ben
Die van mij had dit probleem ook, met als gevolg dat er al 4 winterdekens stuk zijn! heb nu een deken met halfhoge hals, waardoor de pasvorm bij de borst ook beter is en deze dus niet gaat trekken of schuiven..
misschien een idee?
Janientje
Geplaatst: 02-02-10 20:22
Caira schreef:
ik zweer bij de quarterdekens van lamicell. Perfecte pasvorm voor onze koudbloeden
ik vind 150 gewoon teveel voor een deken. mijn kwpner krijgt ze wel maar die doet er ook een paard jaar mee, maar mn fries niet.
Rozebottel
Geplaatst: 02-02-10 20:47
Ik vind de Highliners van Harry's Horse ideaal voor brede paarden. En bestaan in diverse diktes (200, 300 en 550 grams). Ze zitten hoog, maar sluiten laag. Dan kan een paard tenminste nog gewoon eten. Voordeel: ze zijn ook niet zo duur. Alleen niet waterdicht. Een buitje in de paddock kunnen ze wel hebben... Er staan meer friezen met deze dekens bij ons op stal.
StormShield® SuperQuilt Big Fella Midweight Deken Big Fella dekens zijn groter en zijn 5 cm breder bij de schouders dan normale dekens. Hij hangt ongeveer 5 tot 10 centimeter lager dan de standaard deken voor een betere bedekking van de buik, deze lengte hiervan wordt groter met iedere maat. De Euro V-Free fit zorgt voor een comfortabele pasvorm voor paarden met een hoge schoft. Dit is een waterdichte deken van 1200 Denier RipStop Nylon en verkrijgbaar in 220 of 380 gram.
150 euro is mischien niet duur mijn andere paard heeft er 1 van 140 maar die fries sloopt haar dekens erg snel dus dat vind ik gewoon erg zonde ik wil ook best een 2dehands.
Van Bucas hebben ze zeer sterke dekens met garantie en een extra brede nek voor fjorden en friezen. Even bij google kijken en je komt ze voor zeer uiteenlopende prijzen tegen.
ja ik heb die deken gezien heeft iemand ervaring met die bucas big neck.
eveline_B
Geplaatst: 04-02-10 10:58
Horseware, Weatherbeeta of Domick zijn dekens die vaak goed passen ook bij bredere paarden. Ze zijn niet goedkoop, maar tweedehands kopen scheelt een stuk. Het zijn kwalitatief goede en sterke dekens. Imperial Riding Tornado heeft ook veel ruimte van voren en is ook een hele sterke deken.
love_nadesh
Geplaatst: 04-02-10 10:58
Ik heb het zelfde probleem als jij maar mijn fries heeft een korte rug dus ik denk dat je de rug even moet meten en dan een deken zoeken die van de onderkant wat langer is als die normaal van maat heeft dan is het wel ruim.
ik heb een dominick gepast maar die sluit van voren te laag dus dan komt haar schouder eruit als ze loopt dus die valt helaas ook af. Mijn fries heeft geen korte rug dat valt mee.
linie16
Geplaatst: 04-02-10 11:18
Ik heb een Rambo Duo op mijn Fries liggen, past perfect en zijn super sterk! Ik vind het ook ideaal dat je zo makkelijk kan combineren met een andere onderdeken, dus je kan steeds goed de warmte aanpassen!